Supporttekniker till Täby kommun – Digital arbetsplats och admin

Supporttekniker till Täby kommun – Digital arbetsplats och admin

Arbetsbeskrivning

Vill du göra skillnad?

Nu söker enheten för digital utveckling en serviceinriktad och engagerad supporttekniker med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.

Enheten för digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av digitaliseringen. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.

Om jobbet
Du kommer, tillsammans med oss på enheten, att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor – här tar vi emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning, applikationer och verksamhetssystem.
I rollen som supporttekniker för digital arbetsplats och administration kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer, men också att vara central för gruppens administrativa arbete med processer, beställningar och samordning av interna utvecklingsfrågor. Du kommer att ansvara för att koordinera och driva på enhetens incident- och problemhanteringsprocesser och säkerställa att dokumentation och användarstöd underhålls och utvecklas.

Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet, men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon, på plats och ute i kommunens olika verksamheter.

I arbetet ingår även att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare, och även hålla utbildningar vid behov.

Arbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.
Vem är du?
Du har ett stort it-intresse och hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker. Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra. För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat, med ett tydligt kvalitetstänk och fokus på service.

Kvalifikationer

•  Lägst 3-årig gymnasieutbildning.
• Körkort B
• Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.
• Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
• Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ, etcetera).
• Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon, e-post, chatt, med mera.
• God erfarenhet av att använda Word, Powerpoint, webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.

 

Tekniska kvalifikationer

• Erfarenhet av hantering, support och felsökning av hårdvara som datorer och kringutrustning.
• Erfarenhet av managering, support och felsökning av Windows i företagsmiljö.
• Erfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg.
• Erfarenhet av managering, support och felsökning av mjukvara så som:
- Apple iOS
- Android
- ChromeOS
- Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams, Office, med mera).

Du bör ha god förståelse för hantering, support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.

Meriterande är erfarenhet av

• Arbete enligt ITIL-processerna, Incident, Problem och Change

Utifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-11-01. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck 073 70 771 70 eller via mail: mara.vonsterneck@jurek.se

 Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2021
  • Ansök senast: 1 november 2021

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024

Personal till vår administration

Personal till vår administration

15 mars 2024