Sweco söker efter sin nästa Projektadministratör

Sweco söker efter sin nästa Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en nyfiken och teknik intresserad administratör! Har du en ekonomi eller en administrativ bakgrund och ett riktigt GO i dig kan du vara rätt för denna tjänst hos Sweco Environment!

Om Sweco
Swecos verksamhet inom vatten och miljö är en av de största i Europa. I Sverige bedrivs verksamheten av cirka 700 konsulter och tjänsterna sträcker sig från miljöutredningar, förorenad mark och klimatfrågor till projektering av vatten och avloppssystem. Avdelningens syfte är att marknadsföra och utveckla internationella vatten- och miljöprojekt. Avdelningen driver projekt inom områdena: VA, vattenresursförvaltning, klimatanpassning, avfallshantering och cirkulär ekonomi samt hållbara stadsplanering.

Arbetsuppgifter
Hur klyschigt det än låter så är rollen som Projektadministratör en riktig spindel-i-nätet roll där du kommer få arbeta med väldigt varierande arbetsuppgifter. Din primära uppgift är att vara en stöttande samt avlastande funktion för såväl projektledare, projektcontrollers som gruppchefer. Uppgifter du delvis kommer stöta på är:
•Arbeta med ekonomiuppföljning
•Fakturahantering
•Sammanställa konsult-dagböcker
•Föra mötesprotokoll
•Ta fram mallar och underlag till projektledare
•Hämta ut underlag ur ekonomisystemen (Maconomy & Webeco)
•Avlasta projektledare i diverse administrativa uppgifter som kan uppkomma under projektets gång
•Stötta gruppchefer med administrativa uppgifter

Skallkrav:
•Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alt. arbetat med ekonomi eller i en administrativ roll
•Talar och skriver obehindrat på Svenska
•Goda kunskaper i Engelska i tal och skrift

Meriterande:
•På ett strukturerat sätt arbetat med administration, gärna i projektform, i konsult- eller teknikbranschen. Driven av att underlätta och förbättra processer.

Vem söker vi?
Ett nyckelord för att passa in i denna roll är att du är en relationsbyggande individ då du kommer behöva ta kontakt med väldigt många olika personer både internt och externt för att kunna komma vidare med dina uppgifter. Vi ser även att du är driven till att ta mer ansvar samt att du har en nyfikenhet i ditt arbete!

Om Framtiden AB
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: Omgående, enligt ök
Ort: Stockholm, Marieberg
Omfattning: 8-17, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


20 april 2024

Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024