Systemadministratörer till VO hjälpmedel i Kristianstad

Systemadministratörer till VO hjälpmedel i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Nu utökar vi teamet med ytterligare två systemadministratörer där en av tjänsterna är en tillsvidareanställning och den andra ett vikariat på ett år. Vi erbjuder en varierande och rolig tjänst till dig som gillar administration, support och system samt trivs i en verksamhet där framåtanda och förbättringar är vår vardag.

Hjälpmedel är ett verksamhetsområde inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Förvaltningen har drygt 4 500 medarbetare och har verksamhet på flertalet orter i Skåne. Hjälpmedel ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Hjälpmedelsverksamheten består av ett produktionsområde för patientnära enheter i form av mottagning, utprovning och anpassning, lager och service samt två verksamhetsövergripande enheter Stöd och Support samt strategisk styrning. Verksamheten har även processgrupper tvärs över alla funktioner för att möjliggöra snabbare styrning och beslut.

Här ingår:
• hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar.
• medicinska behandlingshjälpmedel och ortopedtekniska hjälpmedel.
• läkemedelsnära produkter.

Region Skånes värderingar är en viktig del i vår verksamhet och för oss innebär de att vi möter andra som vi själva vill bli bemötta. Vi är öppna i sinnet och inbjuder till samarbete och nya idéer. Därtill visar vi nyfikenhet och tar initiativ. Vi vill, vågar och agerar samt tar ansvar och vill göra skillnad.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på Stöd och Support är idag 28 positiva och samarbetsinriktade administratörer och kundtjänstmedarbetare där vi tillsammans skapar mervärde för våra patienter genom god service. Stöd och Support arbetar bland annat med inköps- ekonomi- och systemadministration samt beställnings- och leveransärenden i vår ordermottagning. Vi hjälps åt för att utveckla processer och arbetssätt, där du har möjlighet att påverka verksamheten genom att vara delaktig och drivande i våra olika förbättringsarbeten.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat att ge support och information till användarna av vårt verksamhetssystem Sesam, underhåll och uppdatering av leverantörs-, kund- och artikelregister, hantering av användarbehörigheter samt upprätta guider för användarna av systemet. Du kommer att ha flera kontaktytor både inom Hjälpmedel och andra verksamheter inom Region Skåne men framförallt ett nära samarbete med sortiments- och avtalsledare samt verksamhetsspecialister.

KVALIFIKATIONER
För att vara behörig för tjänsterna krävs erfarenhet av administrativt arbete, gärna från offentlig verksamhet, samt fullständiga gymnasiebetyg. Erfarenhet av verksamhetssystemet Sesam är meriterande. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i olika IT-miljöer. Vi lägger extra stor vikt vid kunskaper i Excel eftersom du behöver fördjupade kunskaper för att snabbt komma in i arbetet. Exempel på saker som du kommer att hantera i Excel är olika typer av listor, tabeller och statistik. Utöver detta kommunicerar du väl på svenska i såväl tal som skrift

Eftersom du kommer att ha många kontaktytor är ditt bemötande viktigt för oss samt att du tycker om att samarbeta med olika människor. Du är energifylld och positiv, är målmedveten och har en vilja att bidra och komma med idéer. Du har lätt för att lära, med en förmåga att snabbt skapa dig överblick över situationen och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Ditt sätt gör att du enkelt skapar och upprätthåller goda relationer. Det är viktigt att du har en hög nivå av flexibilitet och att du vill vara med och bidra i vårt fortsatta förbättringsarbete.

Då vi är måna om att hitta en kollega som ska trivas i och komplettera vårt nuvarande team så kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer är planerade att hållas vecka 35 (30/8 2/9).

Observera att det utannonseras två tjänster, en tillsvidaretjänst och ett vikariat på ett år med chans till förlängning. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning Psykiatri och habilitering är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


3 augusti 2021

SYSTEMADMINISTRATÖR

SYSTEMADMINISTRATÖR

1 augusti 2021