Systemekonom till Merox, SSAB

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Till SSAB Merox AB, ett helägt dotterbolag till SSAB, söker vi en systemekonom för att driva och delta i systemprojekt som gäller förbättring, anpassning och i vissa fall utbyte av Merox administrativa IT-system i mindre och större steg.

Verksamheten omsätter ca. 1,5 miljarder SEK och finns på 3 orter i Sverige samt på en ort i Finland.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

I dina arbetsuppgifter som systemekonom kommer du att arbeta med systemförvaltning av Merox samtliga administrativa IT-system inklusive behörighetshantering.

Du kommer driva och delta i systemprojekt som gäller förbättring, anpassning och i vissa fall utbyte av Merox administrativa IT-system i mindre och större steg.

Du kommer även att utgöra användarsupport i Merox administrativa IT-system samt efter hand undervisa Merox personal i användning av Merox IT-verktyg.

Eftersom verksamheten har genomgått omorganisation och de olika länderna använder olika affärssystem, krävs en uppdatering av systemmiljön för att matcha dagens behov. Din roll i detta arbete blir viktig!

Eftersom verksamheten finns på flera orter kommer det förekomma resors i tjänsten.

På sikt finns det goda utvecklingsmöjligheter inom såväl Merox specifikt som inom SSAB koncernen generellt.

Din profil:

Krav;

Civilekonom (eller motsvarande erfarenhet) med inriktning mot system alternativt Systemvetenskaplig utbildning (eller motsvarande erfarenhet) med inriktning mot Ekonomi.

Du har minst 2-3 års erfarenhet, gärna från industrin och ännu hellre från en controllerfunktion. Detta för att förstå bredden i vad organisationen arbetar med och behovet som de olika funktionscheferna i verksamheten kan ha.

Du bör ha förståelse för dom administrativa processer som ingår i arbetsområdet (OLF, Reskontror och betalningar, Dokumenthantering, Controlling, Rapportering.

Du har god datavana och har lätt att ta till dig och jobba i nya system.

Önskemål;

Du har erfarenhet från att leda projekt. Gärna inom IT/system.

Om du har kunskap/erfarenhet av Visma är det meriterande.

Som person har du ett starkt Kundfokus och en god planeringsförmåga. Du tar initiativ och driver på men har också lätt att anpassa dig till förändrade villkor och att samarbeta.

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Jonas Henrikson och nås på jonas.henrikson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enl ök enl ök
  • enl ök enl ök
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


20 oktober 2020