Systemtekniker till Arbetsmiljöverket

Systemtekniker till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Diarienummer: 2022/017741


Vill du vara med och arbeta på en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som har som vision att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Då kan detta vara något för dig!



Vi söker en erfaren systemtekniker till Solna som kan bidra till utveckling, förvaltning och kvalitetssäkring av vår kommunikationsinfrastruktur.


Ditt nya arbete

En systemtekniker på Arbetsmiljöverket ansvarar för och arbetar med tekniska plattformar, kommunikation, drift och IT-säkerhet. Tillsammans med kollegor genomförs design, samordning, förberedande arbete, införande samt underhåll och övervakning av IT-miljön, så att myndighetens externa intressenter och interna användare får bästa möjliga service.

Du kommer att ingå i en grupp av systemtekniker som hanterar och ansvarar för IT-miljön på Arbetsmiljöverket. Det är ett arbete som kräver både breda och djupa kunskaper. En viktig uppgift är att utveckla IT-infrastrukturen och att planera för framtiden. I arbetet ingår också att utvärdera nya produkter, kontakter med leverantörer och att ta fram rekommendationer till verksamheten.

Att utvecklas i arbetet är viktigt både för individen och verksamheten. Därför erbjuder vi goda möjligheter till kompetensutveckling.

Vi månar om våra medarbetare och strävar efter en god balans mellan arbete och fritid.

En säkerhetsprövning kan komma att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.


Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• relevant IT-utbildning
• erfarenhet av att arbeta med nätverk, IT-kommunikation, IT-säkerhet och plattformar från Microsoft
• flera års aktuell erfarenhet av att administrera, installera och underhålla kommunikationslösningar
• erfarenhet av IT-säkerhetsstandarder och brandväggar
• erfarenhet av wifi switchteknik och routingteknik
• mycket god skriftlig och muntlig förmåga i svenska språket
• god skriftlig och muntlig förmåga i engelska språket



För att lyckas i uppdraget måste du vara kommunikativ, pedagogisk, nyfiken och ha lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt, ansvarsfullt och metodiskt.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.



Det är meriterande om du har arbetat med:
• databasadministration, SQL-server
• lagringslösningar
• virtualisering
• molntjänstlösningar
• SharePoint
• videokonferenslösningar
• EMM-lösningar
• telefoniplattformar
• Windows PKI infrastruktur
• identitetshanterare (till exempel ADFS)
• lastbalanserare (till exempel Netscaler)



Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Svetsarvägen 12 i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.



Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av IT-chef Anne Egelstam, 010-730 90 94.
Fackliga kontaktperson för SACO är Vassilios Ioannidis, och för ST Kristoffer Giertta och för SEKO Jenny Bengtsson, som alla nås genom Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.


Välkommen med din ansökan senast den 17 april 2022
Ansök genom att klicka på länken nedan.



Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Vi ansvarar för kontakter med Regeringskansliet på tjänstemannanivå, regional skyddsombudsverksamhet och utstationeringsregistret. Inom avdelningen finns för närvarande även vår svarstjänst, bland annat för allmänna frågor, e-tjänster och växel.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalenheten

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


Nätverkstekniker

Nätverkstekniker

24 april 2024

IT-tekniker Mölndal

IT-tekniker Mölndal

23 april 2024

Network Specialist

19 april 2024

Network Technician

Network Technician

22 april 2024