Taktisk/Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Taktisk/Operativ inköpare
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu en Taktisk/Operativ inköpare för ett uppdrag hos en av våra kunder.

I rollen som Taktisk/Operativ inköpare kommer du att ha arbeta med orderhanteringen för inköpsavdelningen, inklusive registrering och bevakning av leveransprocessen. Du har kontinuerlig kontakt med leverantörer gällande order, leverans, fakturering, avvikelser och övriga dagliga frågor gällande inköpsprocessen.

Vidare kommer du att se över leveranssäkerheten och initiera förbättringsåtgärder i samarbete med leverantörerna, övervaka skadestatistik och arbetar löpande med att förbättra arbetssätt och rutiner. Du hanterar också produkdata, leverantörsinformation och följer upp nyckeltal för verksamheten.

Mer information om uppdraget och arbetsuppgifterna kommer att ges till de kandidater som går vidare i urvalsprocessen. Uppdraget beräknas starta i mars och fortlöpa fram till och med oktober 2017 enligt aktuellt resursbehov.

Uppdragsgivare: Randstad staffing

Ort: Gävle/Sandviken

Omfattning: Heltid, dagtid

Sista ansökningsdag: 2017-02-12

För information: Frida Linngård, konsultchef: frida.linngard@randstad.se

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom industriell ekonomi och/eller logistik – gärna inom supply chain, och som har arbetslivserfarenhet från inköpsområdet. Du är van vid att kommunicera professionellt med externa och interna parter. Då koncernspråket är engelska förutsätter vi att du behärskar det engelska, såväl som det svenska språket.

För att lyckas i rollen krävs det att du är en analytisk och handlingskraftig person som är van vid att ta ett stort eget ansvar och har förmåga att driva processer självständigt. Du är inte rädd för att ta diskussioner samtidigt som du är ödmjuk i ditt samarbete med dina kollegor, kunder och leverantörer då goda relationer är i fokus för ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 29 januari 2017

Liknande jobb


Indköpare

23 april 2024

22 april 2024

22 april 2024