Talent Acquisition Searcher till globalt IT-bolag!

Talent Acquisition Searcher till globalt IT-bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och energisk person med god kommunikativ förmåga? Vill du vidareutveckla dina kunskaper inom HR på heltid på ett globalt och innovativt IT-bolag? Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund som är ett globalt IT-bolag söker vi en Administration Specialist. Som Talent Acquisition Searcher är ditt huvudsakliga mål är att finna topptalanger till kunden. Du arbetar nära rekryterande chefer för att förstå tekniska krav, rollens funktion och hur kandidaten ska vara för att passa in i organisationen. Du kommer rapportera till Global Head of Talent Acquisition, samt arbeta nära deras Svenska Talent Acquisition Manager och dina kollegor i Talent Acquisition -teamet samt serva alla våra konsultchefer i Sverige. Uppdraget löper initialt under 6 månader med möjlighet till förlängning ytterligare 12–18 månader.

Vi ser helst att du bor i Stockholm, men var som helst i Sverige skulle vara acceptabelt.

Du erbjuds


* En professionell miljö med goda möjligheter till utveckling
* Arbete med spännande projekt i ett bolag med öppen kultur och där man har bra balans mellan arbete och privatliv
* En flexibel hybrid arbetsmodell som en del av kulturen och deras sätt att arbeta.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att:

• Arbeta med search & headhunting

• Utveckla och underhålla en intern talangpipeline

• Aktivt arbeta med interna och externa nätverk för att fånga upp relevanta kandidater

• Hantera kravprofil, annonsering och urvalsarbete, referenstagning

• Utföra rekryteringsadministration

VI SÖKER DIG SOM
- Är flytande i svenska i tal såväl som i skrift
- Har en relevant akademisk bakgrund inom HR

Vi söker en driven, energisk och kommunikativ person.

Tidigare erfarenhet av Workday är väldigt meriterande.

En säkerhetskontroll görs alltid innan du påbörjar ditt uppdrag. Du uppmanas redan nu att beställa ett belastningsregister för att förkorta processen vid en eventuell kontraktering. Kuvertet ska vid inför konktraktsskrivning skickas oöppnat till oss. Ni beställer belastningsregistret här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, men distansarbete är möjligt


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024