Team Lead Customer Support Systems and Processes

Team Lead Customer Support Systems and Processes

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av utveckling och implementering av verkstadsprocesser samt har en gedigen vana att arbeta med system? Då ska du läsa vidare! BMW genomgår just nu en spännande utveckling och digitalisering av sina serviceprocesser och söker en Teamleader till avdelningen ”Customer Support Systems and Processes”.

Till tjänsten söker vi dig som kan leda vårt team som arbetar med att supportera och utveckla serviceprocesserna hos våra auktoriserade verkstäder och partners. Teamet arbetar mot 7 i länder i norra Europa och ansvarar för system och processer för att säkerställa en förstklassig kundupplevelse.

Din arbetstid fördelas på team leading av gruppen samt projektledning av större projekt. Teamledarrollen innebär koordinering av den dagliga verksamheten samt utveckling och effektivisering av interna processer och kommunikationsflöden.

Teamet ansvarar exempelvis för driftning, utbildning och ständiga förbättringar av system och serviceprocesser, samt att säkerställa att detta fungerar i de olika DMS-miljöerna i vår region.

Rollen innefattar flertalet kontaktytor både internt och externt. Vidare ställer tjänsten krav på att du besitter en god förmåga att upprätthålla den kortsiktiga och långsiktiga planeringen.

Din Profil
Du har en gedigen kunskap om serviceprocesser inom Servicemarknad från antingen personbil, lastbil/buss eller entreprenadmaskiner. Du har mycket god kunskap om processer och om minst ett DMS-system. Du har tidigare jobbat med att förbättra, utveckla och implementera serviceprocesser hos återförsäljare. Din kunskap och erfarenhet om verkstadsprocesser kopplat mot DMS-system är viktigare än om du arbetat på en större återförsäljare, generalagent eller hos en DMS-leverantör.

Det är meriterande om du arbetat med förändringsarbete och projektledning. Du kommer att leda ett team av experter med mycket gedigen erfarenhet. Det är därför viktigt att du har förståelse för hur man leder, motiverar och koordinerar.

Om företaget
Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym och dagliga träningspass. Som BMW-anställd får alla möjlighet att köra sin egen BMW eller MINI till förmånliga villkor. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar BMW Northern Europe med Autorekrytering och rekryterare Stefan Weman, tel 0706226381. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Liknande jobb


10 april 2024

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

27 mars 2024

Service Manager

Service Manager

14 mars 2024