Team Leader- kund & leverantörsreskontra till Bring

Team Leader- kund & leverantörsreskontra till Bring

Arbetsbeskrivning

Bring Frigo startar nu ett eget ekonomicenter, som en del av många satsningar inom bolaget. Har du en gedigen bakgrund inom kund- och leverantörsreskontra och är redo att ta nästa steg i karriären? Du kommer vara en del i ett team som gillar att skapa goda kundupplevelser och vill vara med och utveckla verksamheten. Du kommer få möjlighet att leda ditt eget team mot organisationens mål. Sök idag, vi går igenom urvalet löpande!!

OM TJÄNSTEN
Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i hela Norden och hjälper till med logistik till eller från övriga världen oavsett trafikslag. Bring Frigo är Sveriges ledande aktör inom kyld och fryst livsmedelslogistik. På kontoret i Helsingborg sitter man i ett öppet landskap där det är högt i tak. Ärlighet, mod, öppenhet, samarbete och respekt är bolagets tydliga värderingar vilket genomsyrar hela kontoret. Bring Frigo är en organisation med höga ambitioner, vilket också genererar att du som medarbetare ges goda möjligheter till utveckling.

Bring Frigo befinner sig i en spännande fas där man arbetar med att bygga upp ett nytt ekonomicenter på kontoret i Helsingborg. Som Team Leader kommer du att ansvara för 4 ekonomiassistenter (2 mot kund och 2 mot leverantörsreskontra). Här får du möjligheten att vara med och bidra under förändringsresan på bolaget genom att vara spindeln i nätet i den nya organisationen.

Din framtida chef förklarar varför hon tycker att du ska söka dig till Bring Frigo:

"Här får du vara en viktig del av en stor satsning som kommer utveckla verksamheten. Det kommer vara stundom utmanande, men vi kan lova dig att det blir en rolig resa vi kommer att göra tillsammans. Här får du en möjlighet att ta ett stort ansvar och samtidigt utveckla dig själv i ett team med en stark laganda”

ARBETSUPPGIFTER
Som Team Leader kommer du att ansvara för att leda det dagliga arbetet inom kund- och leverantörsreskontra i koncernens dotterbolag samt den löpande redovisningen kopplat till kund- och leverantörsreskontra. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:


* Driva förbättringar och effektivisering av rutiner, processer och arbetssätt
* Kontoavstämningar och medverkan vid bokslut enligt fastställd ansvarsfördelning och arbetsordning
* Stödja och supportera övriga kollegor på ekonomiavdelningen samt övriga avdelningar och funktioner inom bolagen
* Utföra övrigt vanligt förekommande uppgifter inom kund- och leverantörsreskontra


VI SÖKER DIG SOM
* Minst 5 års erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning med de huvudsakliga arbetsuppgifterna ovan och erfarenhet från arbete med kund- och leverantörsreskontra
* En utbildning inom ekonomi- från gymnasiet, kvalificerad yrkesutbildning eller högskola
* Erfarenhet av att arbeta i ERP-system, gärna Microsoft Navision
* Van Excel-användare
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska då kontaktytorna sker på båda språken
* Har ett intresse för utveckling av processer, systemstöd och digitalisering

Det är meriterande om du:


* Tidigare har arbetat i en ledande position, gärna på en ekonomiavdelning


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* Noggrann
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Omgående, juni
* Omfattning: Heltid
* Placering: Helsingborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Brings önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bring är Posten Norges varumärke och riktar sig mot företagskunder, och är en av Nordens ledande logistikaktörer. Våra värdeord, tar ansvar, spelar för laget och vill mer, styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats

Läs mer om Bring

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2020
  • Ansök senast: 21 juni 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024