Teamassistent till internationell bank i centrala Stockholm

Teamassistent till internationell bank i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av en roll som teamassistent i en händelserik och internationell miljö med start i höst 2020? Har du erfarenhet som assistent, gärna från bank och finans och vill vara en viktig stöttepelare i ett globalt företag? Gillar du ett högt arbetstempo och klarar av snabba förändringar? Härligt! Ta då chansen för en attraktiv fortsättning i din karriär och sök tjänsten redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som assistent för detta uppdrag kommer du att arbeta på en internationell bank i centrala Stockholm. Här välkomnas du till ett team som är måna om teamwork där du får möjlighet att utvecklas. Kontoret genomsyras av en entreprenöriell stämning. Rollen är bred med varierande och omväxlande arbetsuppgifter. Du kommer arbeta självständigt i din roll och assistera omkring 5 investment bankers men självklart i samverkan med dina kollegor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera kalendrar, mejl och telefonsamtal
• Hjälpa till med utläggsredovisningar och reseräkningar
• Skapa rapporter med Excel och skapa Powerpointpresentationer
• Förbereda och koordinera interna samt externa möten
• Koordinera researrangemang med flyg, boende och visa samt ansvara för bokning av möteslokaler
• Avlasta med övriga administrativa uppgifter såsom fakturahantering, onboarding av nyanställda samt övriga ekonomiska uppgifter

Arbetstider
Heltid, mån-fre, kontorstider med start i höst 2020.Uppdraget är tillsvidare där vi tillämpar provanställning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har;
Minst 1 års erfarenhet från liknande roll som assistent
Mycket goda kunskaper i Officepaketet och kan snabbt sätta dig in i nya system
Flytande kunskaper i engelska då omfattande av kommunikationen sker på engelska
Det ses som meriterande om man har erfarenhet från bank och finansbranschen

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet från rollen som assistent och har tillit till din egen förmåga. Har du erfarenhet av att arbeta inom finansbranschen tidigare är det ett stort plus, dock inte ett krav. Vi söker dig som trivs i ett självständigt arbete och kan hantera flera arbetsuppgifter och kontakter parallellt. Du har mycket goda kunskaper i engelska då det är koncernspråket. I din yrkesroll präglas du av ett starkt driv, engagemang och trivs med att arbeta proaktivt. Du arbetar steget före samtidigt som du kan omprioritera efter behov. För att trivas i rollen ser vi att du gillar att arbeta i en snabbrörlig och föränderlig miljö samtidigt som du har förmåga att skapa struktur och ordning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdatum: 2020-06-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ronja Romano  ronja.romano@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2020
  • Ansök senast: 11 juni 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024

ADMINISTRATÖR

ADMINISTRATÖR

22 april 2024

19 april 2024