Teamchef sales and pricing / BID-manager till Menigo

Teamchef sales and pricing / BID-manager till Menigo

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Menigo.

Om företaget:

Menigo Foodservice AB är en helhetsleverantör och levererar produkter och tjänster dryck, mat och utrustning. Menigo har 1200 medarbetare, över 15 000 kunder i Sverige och kontor på flera platser i landet. Menigo ägs av världens ledande foodserviceaktör, Sysco, vilket ger oss ytterligare tillgång till gedigen erfarenhet och kunskap inom foodservice. Tillsammans är vi fler än 65000 medarbetare runt om i världen

Arbetsuppgifter:

I rollen som teamchef kommer du tillhöra avdelningen Sales & Pricing Operations, där du kommer att ansvara för och leda Team Corporate i den dagliga driften. Det är en delad roll, vilket innebär att du utöver din roll som ledare även arbetar som BID-manager precis som resterande av teamet.

Team Corporate består av fem medarbetare som arbetar mot Menigos stora kjedjekunder, Ditt primära fokus kommer vara att leda, coacha och motivera dessa medarbetare så att de når sina uppsatta mål, KPI:er och utvecklas i sitt arbete. Vidare ansvarar du för att säkerställa medarbetarnöjdheten i gruppen med löpande uppföljning, medarbetar- och lönesamtal.

I rollen som BID-manager blir ditt primära ansvarområde att leda, driva och koordinera arbetet vid upphandlingar och omförhandlingar för Menigos kedjekunder i syfte att uppnå affärsmäsiga och konkurrenskraftiga anbud och offerter. Du arbetar aktivt med att driva lönsamheten i befintliga kundavtal tillsammans med KAM och säljare. I rollen ingår att matcha sortimentsförfrågningar i linje med satt strategi samt att vara rådgivare och bollplank i sortiments-, pris-och anbudsfrågor. Dessutom analyserar du sortiment, offererade anbud och priser och sammanställer och återkopplar till berörda delar i organisationen. Därtill arbetar du med att säkerställa kundens KPI-uppfyllnad, och analyserar vilka åtgärder som kan implementeras för att förbättra denna.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

•Erfarenhet av leda andra människor, exempelvis i en roll som Team Leader
• Relevant erfarenhet inom sälj, ekonomi eller administration
• Goda kunskaper i Excell
• God ekonomisk förståelse och förmåga att göra analyser och se samband
• God kunskap i svenska och engelska, i tal såväl som skrift

Vi tror att du är i början vi din ledarskapskarriär med ett stort driv att utveckla denna sida varpå vi söker dig som drivs av att leda och motivera andra för att uppnå gemensamma och individuella mål. Att vara en god ledare som står upp för sin personal och som alltid sätter företagets och de anställas bästa i första rummet är en självklarhet för dig. Du har ett prestigelöshet förhållningssätt i ditt ledarskap och är villig att släppa ditt eget sälj för att fokusera på dina medarbetare. Samtidigt som du leder andra har du ett stort intresse för affären och verksamheten i sin helhet med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är initiativtagande, driven och känner dig trygg i att fatta beslut. Slutligen ser vi även att du är öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: bid, contarct, anbud, avtal, avtalsansvarig, Bid manager, Contract manager, kontraktansvarig, privat sektor, Excel, Powerpoint, upphandlingsarbete, upphandling, prissättning, ramavtal, Stockholm, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024