Teamleader till Åhléns Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven Teamleader till Åhléns leverantörsreskontra!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig
Huvuduppgiften som Teamleader för leverantörsreskontran är att i en operativ roll planera, prioritera och driva processerna inom leverantörsreskontran. Du ansvarar för fakturahanteringen och säkerställer tillsammans med dina två medarbetare effektiva processer med kvalitet och leverans i fokus. Rollen innefattar operativt arbete inom leverantörsreskontran, med tonvikten på varufakturor.

I rollen ingår även att inom leverantörsreskontran:

- Matcha varufakturor mot inköpsorder samt avstämning och utredning
- Ankomstregistrera omkostnadsfakturor samt säkra kontering och attest
- Ansvara för leverantörsbetalningar, minimera påminnelser, krav & ränta
- Proaktivt affärsstöd till verksamheten samt leverantörer
- Driva projekt för att automatisera och effektivisera processer
- Löpande bokföring, avstämning och bokslut samt rapportering nyckeltal
- Övriga förekommande uppgifter inom ekonomi/redovisning

I rollen som Teamleader för leverantörsreskontran blir du en del av ett ambitiöst team på 10 medarbetare, varav 3 personer som arbetar med leverantörsreskontran. Du rapporterar direkt till Ekonomichefen.

Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

- Minst 2–3 års erfarenhet som Ekonomiassistent, gärna med inriktning mot leverantörsreskontra. Hantering av inköpsorder är meriterande.
- Gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan ekonomisk utbildning
- Goda kunskaper i Excel
- Intresse för system och processer. Meriterande med erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics AX365 samt fakturahantering i Medius Flow.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift.

Vi söker dig som är initiativrik och vågar utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag kunna förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. Du trivs att arbeta i ett företag i förändring och vill vara med att bygga upp en ny organisation. Du är prestigelös, affärsmässig och en god och tydlig kommunikatör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Liknande jobb


19 april 2024

Redovisningsekonom - Redovisningsassistent

Redovisningsekonom - Redovisningsassistent

19 april 2024

17 april 2024