Teamledare kundservice

Arbetsbeskrivning

Nordic Outdoor & Sports Group växer och vi söker nu fler kundservicemedarbetare med stort intresse för outdoor och friluftssport. Vill du jobba i en spännande framtidsbransch med hög utvecklingstakt där du blir en nyckelperson för vår fortsatta framgång? Då kan du vara den vi söker!
Om Nordic Outdoor & Sports Group
Vi är en av Sveriges största aktörer inom outdoor och friluftssport på nätet. Nordic Outdoor & Sports Group AB (Nordic OSG) består av e-handelsiterna OutdoorExperten, Skistart, MultiTriathlon samt Climbing247. Vår målgrupp är människor som har ett aktivt uteliv och som förstår värdet av högkvalitativa produkter. Vårt mål är att leverera enastående service och inspirera vår omgivning till nya drömmar och äventyr i naturen.
Kundupplevelsen är enormt viktig för oss på Nordic OSG och vårt kundserviceteam har en mycket viktig roll i vår organisation och i vår fortsatta utveckling. Om du motiveras av att utvecklas och att ständigt bidra till förbättringar samt trivs i en ansvarstagande och social roll. Så kan de här vara rätt möjlighet för dig.
Vi söker dig som har ett strukturerat och noggrant tillvägagångssätt och som tycker om att arbeta i ett team såväl som att ta ett stort eget ansvar. Som person är du positiv, lyhörd och kommunikativ. Du respekterar andra människor och trivs i ett engagerat och öppet arbetsklimat med periodvis intensiva perioder i ett högt tempo.
Du strävar efter att ge kunden bästa möjliga bemötande och guidar kunden till den bästa lösningen. Som person är du driven och har ett genuint intresse av att hjälpa både kunder och medarbetare med deras funderingar och frågor. Du är lojal, ärlig och drivs av att ständigt förbättra.
I rollen som teamledare för kundservice
Följer du upp, leder och fördelar du det dagliga arbetet på vår kundserviceavdelning
Guidar och hjälper du våra kunder via telefon, mail, chatt och sociala medier.
Har du daglig kontakt med både kunder, leverantörer och ditt team.
Sätter du dig in i kundernas problem och perspektiv för att tillsammans med dem hitta en lämplig lösning.
Hjälper du kunderna med såväl order- och leveransfrågor, reklamationer, produktinformation samt val av produkter.
Stöttar och motiverar du ditt team till att prestera på topp genom dagliga möten och coachande samtal
Delar du med dig av tips och råd samt vet att de där ”lilla extra” ofta utgör hela skillnaden.
Ansvarar du tillsammans med de övriga i teamet för att leverera en kundupplevelse i världsklass och du återrapporterar kontinuerligt problem till organisationen så att vi löpande kan utvecklas och förbättras.
Håller du dig ständigt uppdaterad om de senaste produkterna och nyheterna inom outdoor och våra produktområden så att du och ditt team kan ge den bästa servicen.
Kvalitetssäkrar du avdelningens arbete och leder arbetet med att fortsätta utveckla såväl processer och rutiner som medarbetare.

Vi söker dig som
Är positiv, lyhörd och serviceinriktad
Har väldigt god datorvana.
Har en förmåga att ha flera bollar i luften samtidigt.
Har ett starkt driv, är resultatfokuserad samt i perioder kan tänka dig att jobba extra hårt och intensivt för att nå satta mål och hålla löftet till kund.
Har intresse för och vill lära dig mer om friluftsliv, löpning, träning, skidåkning, vandring, fiske, klättring och/eller tycker om att vara ute i naturen.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Behärskar du även norska eller finska är det starkt meriterande.
Har lätt för att lära dig nya verktyg. Har du dessutom arbetat i Freshdesk eller liknande verktyg tidigare så är det mycket meriterande.

Välkommen med dig ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Outdoor & Sports Group Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Postadress

Glasvingegatan 2
Västerås, 72134

Liknande jobb


22 april 2024