Technical Integration Specialist till Swish!

Technical Integration Specialist till Swish!

Arbetsbeskrivning

Är du en social och självgående person med intresse för teknik och en vilja att driva utveckling? Som Technical Integration Specialist hos Swish blir du en nyckelperson i arbetet med att stödja och integrera partners och banker för att skapa framtidens betalningar i realtid. Här får du möjlighet att axla ansvar i ett team med fokus på kundkontakt, projektledning och teknisk support. Låter detta som något för dig? Ta chansen och sök idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Swish har en betydande position och viktig roll i att leda förändringen mot realtidsbetalningar, baserat på modern teknik och ett innovativt arbetssätt. I rollen som Technical Integration Specialist kommer du att ingå i ett team på sex personer med fokus på två huvudsakliga områden.

Det första området innefattar 2nd line supportärenden, där 1st line har slussat vidare ärenden till dig. Här kommer du främst att stödja Swish handlare, partners och banker med frågor exempelvis kring integrationer. Det andra området innebär ett nära samarbete med Onboarding Lead i teamet, där du stödjer, koordinerar och projektleder nya och befintliga banker i deras projekt för att implementera nya tjänster. Du kommer även att samarbeta nära med Swish säljteam i möten med nya banker och bidra med teknisk input.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Övriga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
- Ansvara för anslutning av nya banker och integration av befintliga banker till nya tjänster.
- Agera teknisk integrationssupport för banker, företag och partners samt vara stöd i möten och workshops angående Swish tjänster och tillhörande funktionalitet.
- Arbeta tätt ihop med deras DevOps-team.
- Bidra med kravställning av ny funktionalitet och utveckling inom Swish ekosystem.
- Stötta Business Owners vid supportfrågor.
- Säkerställa att teknisk information på Swish externa sidor är uppdaterade och aktuella och att eskaleringar hanteras snabbt och effektivt enligt fastställda processer.
- Utbilda supportresurser inom t.ex. 1st line i Swish tjänster och funktioner.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av likande roll inom teknisk support/integration så du är bekväm med att felsöka, lösa problem själv och hantera kundmöten. Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning.
- Har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av API:er samt integrationer mot t.ex. bank så du har en förståelse av stora företag, komplexiteten kring banker och hur API:er fungerar.
- Erfarenhet kring certifikathantering och integrationer mellan affärskritiska system så du har en förståelse för hur man dokumenterar.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är en social och självgående person med ett stort intresse för betalningar och Swish och en vilja att ständigt lära dig mer. Du tar gärna initiativ och är redo att axla ansvar i en bred roll där det uppskattas att man visar framfötterna. Du har en serviceinriktad inställning, gillar att koordinera och vill utvecklas i en roll där kundkontakt och starka administrativa färdigheter står i fokus.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Övrigt: Inför anställning kommer du att genomgå en bakgrundskontroll och kreditupplysning.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Getswish ansvarar för infrastrukturen (”Swish-systemet”) som möjliggör genomförande av Swish-betalningar i realtid. Deras ambition är att vara ett litet och snabbfotat bolag som arbetar effektivt och drar nytta av agila arbetsmetoder, samtidigt som de är tillräckligt stora för att äga och styra deras egen affär samt kravställa mot externa parter såsom leverantörer och konsulter och därmed minimera risken för externa beroenden. Läs mer HÄR

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2024
  • Ansök senast: 2 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Technical Support Engineer

Technical Support Engineer

11 december 2024

Second Line Extended Support

11 december 2024

Desktop Support Technician

Desktop Support Technician

8 november 2024

11 december 2024