Teknik Specialist Managed Voice till TeliaSonera

Arbetsbeskrivning

Networks operates the business area network and it platforms.The overall mission is to secure that products are developed and produced with the volume, functionality, quality and cost level that is demanded from the business area units.In total Networks has 2,200 employees and comprises operations in 13 countries.Marknaden kräver förnyelse och nytänkande.TeliaSoneras kunder kräver en samarbetspartner som står för okonventionella fungerande lösningar, helhetssyn och effektivitet inom tele- och datakommunikation.En partner som löser behoven utan frågor efterlyses allt mer.Vi ska klara traditionell produktförsäljning men framförallt erbjuda en effektiv managerad tjänst.För att säkra kundernas fortsatta förtroende på vår satsning på managerade tjänster, har vi nu behov av att rekrytera en Teknik Specialist, med inriktning mot Managed Voice.Tjänsten är fokuserad mot utveckling och validering av nya funktioner samt hårdvara.Du deltar i driftsättning och uppgradering av teknikplattformar alternativt nyinstallationer.Driver kontinuerlig optimering och förbättring av Managed Voice lösningen.Ta fram dokumentation i form av testprotokoll, testrapporter och instruktioner.Vara ett stöd för supportorganisationen i den dagliga driften.Bistå systemförvaltare och system ägare med teknisk kompetens.Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i ett tight team med att kvalitetssäkra och utveckla IP nätverk och VoIP företagstjänster.Du kommer att delta som teknisk expert i utvecklingsprojekt för plattform och tjänster.I arbetet kan ingå byggnation och konfigurering av teknik och IP nätverk vid leveranser där resultatet från utvecklingsprojekten är en del av leveransen.Du kommer i första hand att arbeta med uppdrag från drift och produktorganisationerna, men även som stöd till säljorganisationen.Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete inom Managed Voice som är en tjänst baserad på IP-teknologi och mobila företagslösningar, och tjänsten har kopplingar mot fasta telefoni-nätet vilket gör arbetet till en teknisk utmaning. * Cisco Certified Internetwork Expert (CCIE Voice) * Cisco Certified Voice Professional (CCVP) * Cisco IP Contact Center Express Specialist (IPCC) God kunskap/erfarenhet av server/klient applikationer God kunskap/erfarenhet av Microsoft OS funktioner/applikationer God kunskap/erfarenhet av SQL databaser God kunskap kring en eller flera växelplatformar (Cisco/CCM, Aastra/CMG) Erfarenheter av projekt kring stora komplexa kundlösningar Generell kunskap inom VoIP/IP-telefoni är meriterande * Vem är du Analytisk och har ett metodiskt arbetssätt * Stresstålig * Klarar att skapa och genomföra nya rutiner och processer * Förmåga att uttrycka dig väl, både muntligt och skriftligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TeliaSonera BB Networks
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 7 oktober 2010
  • Ansök senast: 20 oktober 2010

Liknande jobb


Tekniker nätverk

14 februari 2010

Servicetekniker

24 augusti 2010