Teknisk Administratör

Arbetsbeskrivning

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning – att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Inom Support & Services drivs vi av att göra bra affärer. Vi är stolta över att vara en del av Saabs Mega deals såsom Gripen E och AEW där vi bidrar till företagets lönsamhet. Vi är lika stolta över vår organisations driv när det gäller att skapa och leverera små och medelstora affärer.
Våra chefer har förmågan att kombinera en bra affärsmässighet med ett professionellt modernt ledarskap.
Prestation, ansvarstagande, samarbete och kommunikation är ledord som beskriver vår kultur. Samarbete inom Saab innebär ett aktivt sökande av nya idéer, såväl organisatoriska som tekniska, för att sedan dela med sig till övriga delar inom Saab.
Affärsenhet Gripen Support styr och leder Saab's verksamhet kopplat till Gripens supportlösning.



Din framtida utmaning
Som Teknisk administratör kring hos oss kommer du att ha hand om den tekniska administrationen för materielsystemet 39 Gripen, med driftrelaterade utredningar. Vilket bl.a. innebär att du kommer att vara en central funktion kring tekniska ärenden inom driftledningen. Där ingår att stötta team och materielgrupper med teknisk rapportering och leverera rapportsammanställningar till extern och intern kund. Du behöver kunna ta fram statistik med hjälp av applikationer i ärendehanteringssystem/Microsoft Office samt presentationer. Som van användare kommer du också att hjälpa till med vidmakthållande av ärendehanteringssystemet där du är med och kravställer funktionaliteten.
Du deltar i möten avseende teknikutredningar för materielsystemet, hantera mötesbokningar, sammanställer agendor och mötesanteckningar samt återmatar ärendestatus.
Du kommer ha en viss direktkontakt med både den interna och externa kunden där du är med och skapar en bra lösning utifrån önskemål ifrån de olika uppdragsgivarna.

Den du är idag
Ett krav är att du har god datorvana och behärskar Officepaketet. Har enkelt att hitta lösningar och idéer utifrån önskemål från uppdragsgivaren. Du har också en god förmåga att samarbeta, är noggrann, fattar egna beslut och du är drivande och delaktig i utvecklingen av verksamheten. 
Vi lägger stor vikt vid affärsmässighet och att du kan etablera goda kundrelationer både internt och externt, lyhördhet inför kundens behov och att kvalitén på leveranserna motsvarar kundens förväntningar. Då rapporteringen oftast är kontinuerlig är det viktigt att leveranstidpunkterna hålls. 
Stor del av information är på engelska så du behöver behärska engelska i både tal och skrift. 
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och kräver därför svenskt medborgarskap. Placeringsort är Linköping.

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Almgren, sektionschef
+46 589 814 81
Niklas Gunnahr
+46 76 637 1010
Catarina Lindholm
+46 13 184 574
Jonas Andersson, HR
+46 589 811 63
Michael Gurmark
+46 13 182 743
Martin Wickström, sektionschef
+46 470 420 11
Henrik Jansén, rekryterande chef
+46 734 37 17 01
Erik Hermansson, HR
+46 734 327 067
Ingrid Rodin, rekryterande chef
+46 766 371 250
Ulrika Svedbo, Experis
+46 11191894

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Support and Services -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Saab tillämpar individuell lönesättning.
  • Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse
  • Publicerat: 30 november 2016

Besöksadress

Br Ugglas gata
None

Postadress

-
-, -

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024