Teknisk administratör – fastighetsunderhåll

Teknisk administratör – fastighetsunderhåll

Arbetsbeskrivning

Teknisk administratör – fastighetsunderhåll

Vill du ha ett varierande arbete med många kontaktytor? Vill du jobba med fortlöpande förbättringar av fastigheter i en anrik industripark? Är du dessutom social, drivande och strukturerad? Då kan du vara Perstorps nästa medarbetare!

Att förvalta och underhålla en stor industripark med kemi- och industriföretag innebär många spännande utmaningar samtidigt som det ställer stora krav på säkerhet. Vi arbetar nära produktionen/processen vilket ställer krav på förståelse för vad som är viktigt för respektive anläggning och att verksamheten kan vara igång dygnet runt. I rollen som administratör har du många kontaktytor. Framförallt med underentreprenörer och hyresgästerna och samarbetar med dem i många frågor i det dagliga arbetet, men även i det mer långsiktiga arbetet framåt.

Du blir en kugge i helheten där hyresgästernas utmaningar också är dina och därför måste du visa på stor flexibilitet och initiativkraft.

Perstorp Fastighets AB som ingår i Perstorpkoncernen förvaltar byggnader, vägar, järnväg, ledningar och övriga markområden inom Perstorp Industripark. Perstorp Industripark består av ett cirka 110 ha stort industriområde med ett hundratal byggnader för både industriellt och administrativt ändamål. Ett 30-tal hyresgäster är idag etablerade på området. Perstorp Fastighets ABs verksamhetsområde omfattar enheterna bygg- och anläggningsprojekt, fastighetsunderhåll och mark- och anläggningsunderhåll.

Perstorp fastighets AB består av fyra trevliga kollegor som alla har mycket kunskap kring fastigheter. Du kommer rapportera till Fastighetschefen.

Dina huvudsakliga områden blir

• Planering av underhåll. I underhållsarbetet och driften ingår allt som hör byggnaden till såsom hissar, portar, tak, fönster, dörrar, brandskydd, vatten och avlopp m m.
• Hantering av inrapporterade felanmälningar.
• Samordning av entreprenörernas insatser. Du är också beställarens representant för att säkerställa verksamhetens krav på säkerhet, kvalitet, ekonomi och genomförande tid.
• Att bistå fastighetschefen med kalkyler, planering, ekonomisk uppföljning samt övrig uppföljning.
• Att arbeta med utveckling av våra processer tillsammans med våra hyresgäster
• Projektleda vid mindre underhållsarbeten.

Vem är du?

• Vi söker dig som har en bred bas som administratör att stå på och som vill fortsätta utvecklas.
• Du har flerårig erfarenhet som administratör från bygg- och/eller fastighetsbranschen.
• Lämplig utbildningsbakgrund från gymnasiet inom bygg eller motsvarande, gärna med någon eftergymnasial påbyggnad.

Som teknisk administratör är det inte du själv som utför uppdragen utan du som bedömer vilken insats som behövs och beställer sedan tjänsten. Det är därför viktigt att du trivs i en administrativ roll och har god kännedom om både material och arbetsmetoder, så att rätt åtgärd kan beslutas utefter varje situation och tillfälle.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande med datorkunskaper av programvara för drift- och underhållsarbete inom fastighetssystem.

Din personliga arbetsstil

Pålitlighet, ansvarstagande och ett fokus på att göra saker bättre och smartare med omtanke för varandra och för vår omvärld. Det är viktigt för oss att du delar dessa värderingar för att lyckas i din roll.

För att trivas i tjänsten ser vi att struktur, planering och uppföljning ligger naturligt för dig. Du gillar också att arbeta tillsammans med andra och hitta lösningar med fokus på kundernas behov. Mycket av arbetet är proaktivt och det krävs att du är initiativtagande och driven.

Arbetet ställer krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga då du kommer ha kontakt med hyresgäster, kollegor, entreprenörer samt leverantörer och att du kan dokumentera väl i skrift.

Arbetstid/omfattning/tillträde

Arbetet är förlagt på dagtid. Tillträde snarast möjligt.

Inledningsvis blir du anställd av Lernia Bemanning. Ditt uppdrag kommer att pågå i några månader, men om alla parter är nöjda med samarbetet kan antingen uppdraget förlängas eller så kan du bli överrekryterad till Perstorp fastighets AB.

Övrig information

Lernia Bemanning och rekryteringskonsult Peter Sandqvist ansvarar för rekryteringen av tjänsten. Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Peter på telefon 072-254 11 25.

Frågor om tjänsten besvaras av fastighetschef Johan Örnberg på telefon 0435-788149 eller mail johan.ornberg@perstorp.com.

Sista ansökningsdag är 2021-07-22. Vi kan dock komma att tillsätta tjänsten redan innan ansökningstiden passerat, så välkommen med din ansökan redan idag!

OBS! Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Gör din ansökan på www.lernia.se

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2021
  • Ansök senast: 24 juli 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


5 mars 2024

26 februari 2024

13 februari 2024

8 februari 2024