Teknisk helpdeskmedarbetare med nordiska språkkunskaper

Arbetsbeskrivning

En av våra stora kunder inom IT-branschen söker nu nya helpdeskagenter/medarbetare till en av sina stora siter i Göteborg.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta i ett nära team med högt i tak där kundfokus är det absolut viktigaste. Tillsammans tar ni emot samtal och mail från olika interna avdelningar när det gäller tekniska supportärenden. Du kommer att hantera ärenden med hjälp av användarvänliga ärendehanteringssystem och kunskapsdatabaser.. Kunderna som ringer in talar ibland danska eller finska, varför dina språkkunskaper i något av dessa språk är avgörande då ärdendehanteringen ofta blir enklare.

Ärenden som hanteras rör främst Windows-plattformen, Outlook, Citrixmiljöer, lösenordshantering och övrig kontohantering för interna kollegor.

Vem trivs här?
För att känna dig hemma i den här rollen är det viktigt att du har allmänt goda IT-kunskaper och är en trevlig och serviceinriktad person. Du uppskattar att vara del av ett nära sammansvetsat team som arbetar mot gemensamma mål. Flexibilitet, punktlighet och stresstålighet är nyckelord som beskriver dig. Kanske har du arbetat några år med liknande arbetsuppgifter och nu söker ett nytt sammanhang med nya utmaningar?

I och med att du kommer att arbeta med nordiska kunder så ger kunskaper i danska och/eller finska (utöver svenska och engelska) dig en stor fördel gentemot andra sökanden. Du brinner för att hjälpa användare via telefon och strävar alltid efter att ge service av bästa kvalitet och det glimtar till i ögat när ärendet är korrekt slutfört och användaren är nöjd.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten avser en anställning i vår konsultverksamhet med start omgående. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco IT & Engineering kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco IT & Engineering är ett affärsområde med allt ifrån IT-specialister, till administratörer, systemarkitekter, seniora projektledare, servicetekniker och ingenjörer m fl. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsterna ska tillsättas omgående, därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida via länken/formuläret nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid, tillsvidare
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Customer Service Engineer

Customer Service Engineer

3 december 2020