Teknisk Orderkoordinator/Innesäljare

Teknisk Orderkoordinator/Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Är du driven, serviceinriktad och gillar att ha många kontakter i ditt arbete? Vill du arbeta med tekniska produkter? Lockas du av att verka inom en växande organisation med goda framtidsutsikter? Då kanske rollen som Orderkoordinator/Innesäljare är något för dig?

Om tjänsten
Som Innesäljare/Orderkoordinator blir din uppgift att fungera som ett stöd för vår försäljningsorganisation samt att verka som en länk mellan försäljning och leverans.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
* Verka som stöd till säljfunktioner såsom Säljare, Servicechef och Reservdelskoordinator.
* Kontakt med kunder och agenter.
* Säljadministration med ansvar för CRM-system (LIME).
* Offertskrivning.
* Övervaka affären - från ordergenomgång till leverans.
* Koordinera marknadsaktiviteter såsom mässor och innehåll på sociala medier.
* Vara behjälplig när säljare är ute och reser eller är lediga.

Vem är du?
Arbetet som Orderkoordinator/Innesäljare är mycket omväxlande. För att lyckas i rollen behöver du vara en person som snabbt kan sätta dig in i olika arbetsuppgifter, är flexibel och får saker att hända. Du är noggrann och strukturerad och har ett stort eget driv samt en stor målmedvetenhet. Då rollen är ny kommer du själv får vara med och sätta din prägel och du är inte rädd för att lyfta upp dina idéer och synpunkter för att förbättra rutiner och tillvägagångssätt.

Det är meriterande om du redan har arbetat i ett tillverkande bolag där tekniken är central. Du tilltalas också av att arbeta i en global miljö och för dig är det självklart att växla mellan svenska och engelska i både tal och skrift. Du har ett genuint intresse av försäljning och marknadsföring och har förmågan att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med att arbeta stödjande och inser att bästa sättet att lära sig ett komplext arbete är att börja från grunden och arbeta hårt och passionerat.

Du får en central roll i organisationen vilket ger dig en utmärkt plattform att utvecklas internt. Rätt person kan själv ta en roll som exempelvis exportsäljare efter ett par år i rollen.


Om verksamheten
FAS Converting Machinery AB, som ingår i Midway Holding AB (publ.) utvecklar, marknadsför, tillverkar och säljer maskiner samt tillbehör för en kostnadseffektiv konvertering av plastfilm till produkter på rulle. FAS Converting Machinery AB är ett av världens ledande företag i branschen. Bolaget har 25 anställda, och omsätter drygt 85 MSEK. Exportandelen från Sverige uppgår till ca 90%. Maskinerna marknadsförs praktisk taget i hela världen, med huvudinriktning på Europa, Nordamerika och Fjärran Östern. Företagets svenska verksamhet finns i moderna produktions- och kontorslokaler i Arlöv.


OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Poolia och frågor om tjänsten besvaras initialt av dem. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Därför ber vi dig att söka snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 6 december 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


11 januari 2021

Innesäljare

8 januari 2021