OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Vilka är vi
Informationssamverkans team består av teamledare, kravanalytiker, testare och systemutvecklare.
Vi arbetar aktivt med att skapa en dynamisk sektion som består av en mix av olika människor och färdigheter och därför är varje person som ingår i sektionen viktig på sitt sätt. Runt om teamet finns stödfunktioner som verksamhetsarkitekt, produktägare, produktansvarig och sektionschef.
Som ett led i vår digitaliseringsresa gör vi nu en ökad satsning på området Informationssamverkan. Inom området Informationssamverkan stödjer vi hela verksamheten inom Arbetsförmedlingen som använder sig av IT-system. Detta rör allt från såväl informationsutbyte/informationsförsörjning internt inom myndigheten, informationsförsörjning till Arbetsförmedlingens e-tjänster till externt informationsutbyte med andra myndigheter och aktörer.
Nu söker vi dig som med din kompetens kan hjälpa oss i vår strävan att utveckla långsiktiga lösningar för våra kunder och samarbetspartners.
Vem söker vi
I rollen som teknisk produktägare kommer du att leda produktutvecklingen i ett agilt team och samarbeta med andra produktägare och teammedlemmar. Du kommer att arbeta både med att anpassa befintliga lösningar som nyutvecklingsprojekt. I rollen ingår att från vår långsiktiga roadmap, ta fram mål och bryta ned, ta fram lösningsförslag och planera in utvecklingsbara delar tillsammans med teamet. Du ansvarar för den övergripande prioritering av teamets arbete och du är inte rädd att hoppa in och lösa utvecklingsuppgifter när trycket på teamet blir stort.
Du ska arbeta för att ge nytta och värde för våra kunder, samverka med andra team och intressenter både internt på Arbetsförmedlingen men även på andra myndigheter och organisationer och skapa förtroende. Du kommer att utgöra en länk mellan intressenter och utvecklingsteamet. I den här rollen får du möjlighet att arbeta såväl självständigt som i team och du får arbeta med spännande uppdrag för såväl myndigheten som hela det offentliga Sverige.
På Arbetsförmedlingen arbetar vi bland annat med följande verktyg:
- Jira
- Confluence
- ServiceNow
- Sharepoint
Kvalifikationskrav
- Några års erfarenhet av arbete som Produktägare i ett agilt team
- Minst tre års dokumenterad erfarenhet av systemutveckling
- Erfarenhet av Java-utveckling
- God kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift
Vem är du
Vi ser att du har en tyngd i den tekniska delen av ett utvecklingsarbete, kanske har du arbetat som utvecklare eller mjukvaruarkitekt tidigare och vill nu gå vidare. Som person har du förmågan att lyfta blicken för att skapa ordning genom att se mönster och strukturer. Din uppgift blir att se till att vår sektion har goda förutsättningar att leverera.
Du trivs med att jobba nära såväl tekniken som slutanvändare. Vi strävar efter att aktivt lära och låta oss inspireras av vår omvärld och självklart är det helt naturligt för dig att göra detsamma. Du vill få andra att växa och du gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenhet.
Du har ett nätverkande och initiativtagande beteende och har lätt för att få med dig folk. I de sammanhang du verkar, skapas energi och motivation! Du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. I ditt arbete är du självgående, strukturerad och analytisk med god problemlösningsförmåga.
Som medarbetare hos oss behöver du snabbt kunna sätta dig in i nya sammanhang. Du kommer snabbt igång och är inte rädd för nya utmaningar. Speciellt i dessa tider där mycket jobb görs hemifrån, är det extra viktigt att du är framåt och har en vana att interagera med nya kollegor, team och användare via digitala lösningar.
Vi värdesätter också att du har personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placering på Arbetsförmedlingens nybyggda huvudkontor med aktivitetsbaserade lokaler i Solna Strand.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-05-28 märkt med Af-2021/0038 8634. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.