Teknisk Servicekoordinator till Global Leisure Group

Teknisk Servicekoordinator till Global Leisure Group

Arbetsbeskrivning

Är du en teknisk, proaktiv och lösningsorienterad person med en passion för koordination, snabb administrationsarbete och god kundservice? Trivs du i en dynamisk miljö där multitasking och att vara spindeln-i-nätet är både en utmaning och en belöning? Är du intresserad av att komma in i ett företag med höga ambitioner, internationell arbetsmiljö och stora möjligheter att utvecklas? I så fall, sök redan idag rollen i vårt Service & Underhållsteam i Malmö som Teknisk Servicekoordinator för att arbeta med våra uppskattade kunder och hitta de bästa lösningarna för deras förfrågningar.
Om oss:
Global Leisure Group Global Leisure Group är världsledande inom fritids- och lekkoncept, som består av elva välkända varumärken inom segmentet Leisure, Play, Adventure, Sport, Edutainment, Water Splash, Snow Play och Retail Play . Global Leisure Group har lokal närvaro och distributörer över hela världen.
Läs mer om oss på vår hemsida: https://www.globalleisure.group/
Om positionen:
Vi söker en driven, välorganiserad och kommunikativ Teknisk Servicekoordinator med bakgrund från administration i hög fart eller samordningsarbete. Du kan enkelt bygga relationer från den första kontakten och ha ett servicetänkande i allt du gör.
Som Teknisk Servicekoordinator arbetar du med att planera, offerera, koordinera och följa upp service- och underhållsbehov för både befintliga och nya kunder. Arbetet innebär att göra besiktningar, åtgärda garantifrågor, koordinera service- och underhållsbesök, planera serviceturer, göra merförsäljning av produkter och tjänster samt lösa problem som kan dyka upp efter en projektinstallation. Du får också hjälpa våra kunder och dina kollegor med teknisk rådgivning och support. Dina dagliga uppgifter kommer att bestå av mycket administrativt arbete för att se till att allt sparas och uppdateras i vårt CRM-system samt att varje underhållsuppdrag planeras och förbereds.

Arbetsuppgifter:

· Kommunicera med kunder och tillhandahåller kundservice på hög nivå.
· Leverera information, råd och assistans till kunder.
· Följa upp kundförfrågningar och initierade processer.
· Planera/koordinera underhållsbesöken och servicerundorna.
· Göra beräkningar och lämna offerter för kundförfrågningar.
· Ordna resurser och material för underhållsbesöken.
· Koordinera logistik och transporter.
· Uppdatera och arbeta aktivt med vårt CRM-system och interna processer.
· Arbeta strukturerat med många förfrågningar och underhållsuppdrag samtidigt för att klara deadlines och nå resultat.
· Genom dedikerad ansträngning och strukturerad arbete möjliggöra personliga- och teammål.
· Hjälpa Service & Underhållansvarig med olika arbetsuppgifter efter behov.

Kvalifikationer och färdigheter:
· Minst 2-3 års erfarenhet av teknisk service, teknisk support, koordinationsarbete eller kundservice.
· Flytande i engelska i både tal och skrift.
· Grundläggande kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift.
· God datorvana och erfarenhet av Officepaketet och gärna CRM.
· Utmärkt administrations- och organisationsförmåga kombinerat med bra öga för detaljer.
· God förmåga att planera och multitaska.
· Stark kommunikations- och relationsbyggande- förmåga.
· Förmåga att arbeta självständigt och som del av ett team.
· Teknisk utbildning eller praktisk erfarenhet från byggbransch, anläggningsunderhåll eller liknande.
· Du ska vara praktiskt lagd och även kunna åka ut till kunder tillsammans med våra sevicetekniker och lösa problem på plats.
· Du har körkort och tillgång till bil.

Det är meriterande om du kan andra språk förutom engelska och svenska, men det är inget krav.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta anläggningsservice och underhåll

I den här tjänsten kan du också behöva resa lokalt eller till andra länder i utbildningssyfte eller som en kort affärsresa flera gånger om året.

Vi erbjuder:
I vår snabbväxande företagsgrupp inom lek- och upplevelsebranschen erbjuder vi ett brett utbud av möjligheter till personlig utveckling i en internationell miljö.

Låter det som ett jobb för dig? Om ja, vi ser fram emot din ansökan!

Skicka in ditt CV och personliga brev som beskriver din relevanta erfarenhet och varför du är den rätta kandidaten för denna tjänst.

Skicka ditt CV till anders@globalleisure.group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Global Leisure Group AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2024
  • Ansök senast: 14 oktober 2024

Postadress

Skrittgatan 8
MALMÖ, 21377

Liknande jobb


31 oktober 2024

29 oktober 2024