Teknisk support till Adtollo i Stockholm

Teknisk support till Adtollo i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en organiserad person med ett stort intresse för teknisk support, problemlösning och mjukvara? Vill du vara med och bidra till Adtollos framgångar? I rollen som Teknisk support får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb. Sök redan idag!

Om Adtollo
Vår kund är programvaruleverantörer för samhällsbyggare. De hjälper sina kunder med projekt-, ritnings- och dokumenthantering, beräkningsuppdrag inom CAD, mätning, och anläggningsprojektering. De är ett familjärt bolag med högt till tak där det är lätt att trivas, det syns på de höga betyg de får i deras medarbetarundersökningar. De sitter i fräscha lokaler centralt på Södermalm i Stockholm. Ibland åker de på resor runtom i världen för konferenser och studiebesök. Mer information ges vid eventuellt intervjutillfälle.

Vad innebär jobbet som Teknisk support?
Adtollo är en programvaruleverantör som har tagit fram ett eget CAD-system som används av stora spelare inom samhällsutveckling. Som teknisk support kommer man arbeta med deras egna system, Topocad.
Du kommer ge teknisk support över mejl och telefon och hantera IT-relaterade problem som kan uppstå hos användare. I jobbet ingår även att arbeta med teknisk service och problemlösning mot användarna och arbeta tillsammans med andra avdelningar för att lösa tekniska problem i systemet. Du kommer att ingå i teamet på kundtjänstenheten och arbeta i moderna lokaler mitt i Stockholm.
Ärendena du kommer hantera är både lättare och mer komplexa. Du kommer jobba nära mjukvaran och därför ser vi att du har stort intresse av detta område.

Vem söker vi?
För att klara denna tjänst ser vi att du har följade kunskaper;
⦁ Svenska tal och skift
⦁ Engelska i tal och skrift
⦁ Erfarenhet av support inom mjukvara
(Minst 1-års arbetslivserfarenhet inom support eller har arbetat som mätingenjör.)

Det är dessutom ett plus om du har:
⦁ Eftergymnasial utbildning inom IT/Mjukvara
⦁ Erfarenhet av CAD / GIS

Till rollen som Teknisk support söker vi framförallt dig som är en organiserad och nyfiken person som motiveras av att ge kunder riktigt bra service och att få ta eget ansvar.

Intresserad?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathilda Boethius på telefonnummer: 0735168979 eller via e-post: mathilda@framtiden.com.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024