Teknisk support till medicintekniskt företag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Vi söker nu en teknisk support till ett företag som är världsledande inom innovativa och estetiska dentallösningar. De erbjuder tand- och rotlösningar som exempelvis tandimplantat, kirurgisk planering och helkeramiska kronor. Företaget har ungefär 2 500 anställda runt om i världen, varav cirka 100 sitter i Stockholm. Huvudkontoret är placerat i Zürich och företaget är noterat på den Schweiziska börsen.

Arbetsuppgifter:

I arbetet som teknisk support kommer du att supporta företagets nordiska kunder. Arbetsuppgifterna kan innebära allt från felsökning i kundernas scanners och brandväggar till orderfrågor. Supporten sker främst via telefon, men även genom fjärrstyrning. Du kommer att ta hand om 1st line ärenden och vara behjälpig i 2nd line ärenden.

Profil:

- Gymnasial utbilding
- Tandteknisk utbildning (meriterande)
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Breda IT-kunskaper
- Erfarenhet av enklare felsökning av hård- och mjukvara
- Tidigare arbetat i SAP (meriterande)
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
- Kunskap i något något annat nordiskt språk (meriterande)

Personliga egenskaper

Som person är du lugn, positiv och har huvudet på skaft. Du är social samtidigt som du är en bra lyssnare och har god analytisk förmåga. Det är viktigt att du är engagerad i ditt arbete och har viljan att lära dig. Då du kommer att arbeta mycket i grupp är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Johanneshov
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 24 050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Sökord: Teknisk support, medicinteknik, dentallösningar, SAP, IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 13 maj 2014

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Teknisk systemspecialist till växande EdTech-bolag

Teknisk systemspecialist till växande EdTech-bolag

8 december 2021

IT Service Desk Administrator

IT Service Desk Administrator

8 december 2021