Teknisk Supportmedarbetare till MAX/AGV!

Teknisk Supportmedarbetare till MAX/AGV!

Arbetsbeskrivning

Har du en teknisk bakgrund och vill arbeta i en koordinerande roll med breda kontaktytor? Värderar du struktur och kvalitet? Är du kundorienterad och mån om god service? Då kan tjänsten som Teknisk Supportmedarbetare vara något för dig!

Om företaget
”MAX/AGV designar, utvecklar, levererar och ger support till marknadens modernaste förarlösa/operatörslösa automationslösningar med mobila robotar till framsynta producerade och distribuerande företag. Bakom företagets succé finns egenutvecklade hård-och mjukvaruprodukter, såsom automatiska transport-och lagersystem, som används av kunder i hela världen i de flesta branscher.

MAX/AGV är i europeisk toppklass, med en stark bas i Skandinavien och med flera kunder ute i Europa, Nordamerika och Asien. Typiska kunder är Nestlé, Volvo, Sandvik, AstraZeneca, Arla, Heinz, Tempur, VW, Jaguar, Pfizer, Orkla och DHL.
Idag arbetar cirka trettio personer inom verksamheten med varierande senioritet och kunskap i branschen. Det som kännetecknar teamet är omtänksamhet och kulturen präglas av gemenskap och prestigelöshet”.

Om tjänsten som Teknisk Supportmedarbetare
Som Supportmedarbetare kommer du hantera och koordinera inkommande frågor från MAX/AGVs kunder globalt. Ärendena ställer krav på teknisk felsökning och guidning över telefon, mail och i viss mån kundbesök. Frågorna kan gälla allt från konstruktion, slitage och reservdelar där du i samarbete med andra funktioner och avdelningar säkerställer att kunden får återkoppling. Vidare kan du vid behov komma att ta vara på dina tekniska kunskaper och stötta upp på fältet med service, underhåll och reparation av robotarna. I rollen kommer du också att ansvara för företagets garantiåtgärder vilket ses över två gånger om året. Du dokumenterar ärenden löpande för att säkerställa kvalitet och optimera MAX/AGVs samarbeten.

I och med att du kommer arbeta i en koordinerade roll kommer du att samverka med samtliga funktioner inom organisationen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Teknisk support, felsökning och koordinering av ärenden kring MAX/AGVs robotlösningar. 
Viss service, underhåll och reparation av robotar ute på fält.
Ansvara för och följa upp MAX/AGVs garantiåtgärder.

Om dig
Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och arbetslivserfarenhet som kundtjänst/support, Servicekoordinator, Samordnare, Tekniker eller annat som kan bedömas likvärdigt. Är du även utbildad inom teknik, el, och/eller IT är detta meriterande. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska flytande svenska och engelska samt inneha B-körkort.

Vidare söker vi dig som har en fallenhet för att bygga relationer och stärka MAX/AGVs förtroende ytterligare gentemot kund. För att kvalitetssäkra leveransen ser vi även att du är noggrann och har en stark känsla för struktur. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och sätter alltid kunden i fokus.

Viktigt för tjänsten är: Arbetslivserfarenhet inom kundservice, teknik/mekanik och/eller el.
Körkort B samt flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Att du är relationsskapande, strukturerad, prestigelös och kundfokuserad.
MAX/AGVs erbjudande
MAX/AGVs erbjuder en variationsrik tjänst där du får möjlighet att arbeta efter frihet under ansvar. Du kommer att bli en del av en god arbetskultur och få tillgång till ett eget arbetsrum. Du kommer till ett team bestående av kompetenta och engagerade kollegor som gärna delar med sig av kunskap och erfarenheter.

Övrigt
Omfattning: Heltid, kontorstider. Flex tillämpas.
Placering: Huvudkontoret på Kryptongatan 5 i Mölndal.
Start: Enligt överenskommelse.
Lön: Enligt överenskommelse.


Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAXAGV
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 4 januari 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024