Tjänst, Företag

Tjänst, Företag

Arbetsbeskrivning

Trans-Auto AB säljer och renoverar drivlinekomponenter inom mobil och marin industri på den nordiska, baltiska och ryska marknaden. Vi representerar världsledande varumärken och med hjälp av bred teknisk expertis och en hög servicegrad kan vi erbjuda våra kunder ett komplett stöd under applikationens hela livslängd. Vårt huvudkontor ligger i Södertälje söder om Stockholm där vår anläggning även innefattar lager och verkstad. Våra försäljningskontor är belägna i Finland och Ryssland.
Trans-Auto ingår i den framgångsrika Axel Johnson koncernen.
Läs mer på www.transauto.se och www.axeljohnson.se

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är att:
- operativt och strategiskt ansvara för ERP-system och övriga system i samråd med Driftchef, vilket till exempel innebär registervård, kontohantering, införande av nya produkter och tjänster, utbildning, support etc.
- driva digitaliserings-projekt som syftar till förbättrade processer och ökad lönsamhet. Projekt kan t.ex. vara sälj- och affärsstöd för lager, verkstad och försäljning, införande av Microsoft Power BI etc.

För kandidat med bakgrund inom digital marknadsföring kan även detta ingå i rollen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- relevant högskoleutbildning eller likvärdig relevant utbildning.
- 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- mycket goda kunskaper av att arbeta i och driva lyckade projekt i affärssystem, där Jeeves är det affärssystem vi arbetar i.
- erfarenhet av arbete i databas.
- erfarenhet av digital marknadsföring är starkt meriterande.
- mycket goda IT-kunskaper i affärssystem och behärska Office 365.
- förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- B-körkort och tillgång till egen bil.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- förmåga att ha ett helhetsperspektiv och samtidigt kunna gå ner och analysera på detaljnivå.
- genuint intresse av IT och vilja att bidra med expertkompetens till företagets utveckling.
- kommunikativ och förmåga att förmedla kunskap.
- initiativtagande att lösa problem.
- affärs- och processinriktad.

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: affärsutvecklare, it, erp, digitalisering, jeeves, microsoft, power bi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2021
  • Ansök senast: 6 september 2021

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023