Tjänst inom administration/ekonomi

Arbetsbeskrivning

Änkan Byggservice söker en deltidsarbetare.
Vi söker någon som har erfarenhet av att jobba administrativt samt även kunskaper inom ekonomi/bokföring. Bra utvecklingsmöjligheter.
I rollen som ekonom/administratör bygger du upp rutiner tillsammans med ekonomi-personalen.


Du arbetar med färdiga rutiner tätt tillsammans med en ekonomiansvarig samt med driftansvarig och VD. Vi söker dig som är kreativ, självgående och lugn men effektiv.
 
Om företaget
Änkan Byggservice AB är ett bygg och rivningsföretag med personal som jobbar i hela Stockholm med kontor i Solna. Vi är ett stabilt och tryggt växande företag, vi har även kollektivavtal. Vi samarbetar med andra i branschen som tex Cramo, Bauhaus, Lotus och Rivners. 
 
Formella krav:
·      Vismalön erfarenhet (grundkunskaper)
·      Fortkonx erfarenhet (Goda och behövliga)
·      Administration (god erfarenhet)
·      Minst 1 års erfarenhet inom ekonomi/admin
·      Fakturerings och bokförings erfarenhet (dokumenterad)
·      Bokföring av leverantörsbetalningar mm.
·      Kännedom inom inventarie, exel/pdf systemsvana och rapportering.
·      Har koll på arbetsrätt och även skattepliktiga frågor.
Meriterande:
·      Arbetat inom byggbranchens ramar och miljö (inget krav).
·      Bra datakunskaper och gärna bygglet erfarenhet men (inget krav).
·      Arbetat med rot-anökningar eller byggföretag men (inget krav).
 
Arbetstider mellan 08 00-17 00 (dagar enligt ÖK)
Omfattning 75-100%
Start (omgående)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Änkan Byggservice AB SOLNA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Nybodagatan 6 B
None

Postadress

Nybodagatan 6 B
SOLNA, 17142

Liknande jobb


Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

27 november 2022

27 november 2022

26 november 2022