Tjänstespecialist, Processer och Metoder inom Arbetsplatsservice

Tjänstespecialist, Processer och Metoder inom Arbetsplatsservice

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad person med hög drivkraft och initiativförmåga? Är du både analytisk och strukturerad samtidigt som du är en god kommunikatör och bra på att bygga relationer? Vill du vara med och bygga upp en specialistenhet som hjälper hela företaget att utvecklas vidare? Då ska du söka den här tjänsten!

Om rollen
Tjänsten är en nyckelroll i vårt Center of Excellence för Arbetsplatsservice och Integrerade serviceleveranser. Coor har Center of Excellence inom alla tjänsteområden och syftet med funktionen är att stödja och utveckla vårt utförande i tjänsteleveransen och därmed också utveckla vårt erbjudande mot marknaden. Rollen innebär ett processägarskap för ett flertal processer som underlättar och effektiviserar såväl existerande arbetsplatsleveranser som etablering av nya leveranser.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Utveckla, etablera och förvalta Coors Sveriges portfölj av verktyg & processer för integrerade serviceleveranser
• Konfiguration och support av lokala system & verktyg för ärendehantering inom arbetsplatsservice
• Kravställare till central IT-organisation avseende arbetsplatsservice-relaterade stödverktyg/-system
• Koordineringsansvar för metoder & verktyg som underlättar eller effektiviserar leverans av arbetsplatstjänster inom Coor Sverige
• Ansvarig för koordinering & kunskaps-/erfarenhetsutbyte med motsvarande roller & funktioner inom övriga länder samt koncernorganisationen.
• Identifiera, analysera och specificera verksamhetens och serviceanvändarnas behov och föreslagna tjänste-/processförbättringar
• Tillhandahålla utbildning av processer och system för nyckelpersoner
• Framtagande och förvaltning av presentationer och utbildningsmaterial
• Tillgänglig för övriga arbetsuppgifter som Center of Excellence har ansvar för

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Göteborg eller Kista. Du rapporterar till chefen för Center of Excellence.

Vår kandidat
Du har en gymnasieexamen med minst 5 års erfarenhet från en motsvarande tjänst.Vi ser att du har god kompetens i Office365, framför allt avseende Excel och Powerpoint. Du har vana att arbeta med olika datorsystem och generellt såväl intresse för, som erfarenhet av, att skapa lättanvända digitala lösningar. Vidare har du erfarenhet av processkartläggning/-utveckling, och kan förenkla och förklara processer på ett pedagogiskt sätt. Du pratar, skriver och förstår både svenska och engelska obehindrat.

Erfarenhet av vår bransch, Facility Manangement, är meriterande.

Personliga egenskaper
Du har en god kommunikativ förmåga och är såväl förtroendegivande som pedagogisk. Vidare har du god analytisk förmåga och ett genuint intresse att utforska ny teknik och metoder för att hitta smarta lösningar och processer som kan strukturera och förenkla för andra.

Du kommer att ha en självständig roll där du får en stor möjlighet till påverkan – något som även förutsätter hög egen drivkraft med initiativförmåga, noggrannhet och tydlighet. Du får möjlighet att själv planera din tid och kan även arbeta hemifrån vid behov.

Vi erbjuder
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.

På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. För dig som nyanställd har vi ett introduktions- och utbildningsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats.

Kontaktuppgifter och övrig information
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Georg Linden på telefonnummer 010-559 59 36. Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat våra stjärnor kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via mail, tjänsten söker du i vår rekryteringsportal på vår hemsida.

Vi ser fram emot att höra från dig!


Om Coor
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Coor har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2021 av Karriärföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181 0730-684058
Coor Service Management

Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coor Service Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Besöksadress

Trångsundsvägen
Kalmar

Postadress

Råsundavägen 12
Stockholm, 17311

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024