Tjänsteutvecklare till Avdelningen Digitala Tjänster

Arbetsbeskrivning

I Arbetsförmedlingens digitala tjänst Platsbanken görs över 10 miljoner sökningar varje vecka och Platsbanken-appen har 300.000 användare per månad. Arbetsförmedlingens webbplats har 6 miljoner besök och 2 miljoner unika besökare varje månad. Våra 10 000 arbetsförmedlare möter våra kunder, dvs. arbetssökande och arbetsgivare, dagligen i digitala och fysiska möten. Arbetsförmedlingens förnyelsearbete kräver en kraftsamling kring de digitala kanalerna och ett stort fokus på kunddriven utveckling av användbara digitala och mobilanpassade tjänster. Därför har vi finns avdelningen Digitala Tjänster som ansvarar för digitaliseringsarbetet. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas. Vill du vara med på resan? Nu söker vi Tjänsteutvecklare som tar ansvar för utvecklingen av de digitala tjänsterna till arbetsförmedlare och specialister.

Arbetsuppgifter – Tjänsteutvecklare
Du kommer tillhöra den enhet som ansvarar för strategi och utveckling av användarnas IT-stöd inom beslutsstöd och ärendehantering. De närmaste åren kommer en stor utveckling ske inom detta område.
Du kommer att vara en av flera Tjänsteutvecklare med ansvar att utveckla och förvalta användarvänliga digitala tjänster för interna IT-stöd. Tjänsteutvecklare ansvarar för kravställning i utvecklingsaktiviteter inom vilka ständiga prioriteringar görs för att balansera kund- respektive verksamhetsnytta. Arbetet innebär även att genomföra acceptanstester och föreslå förbättringar samt support. Utifrån kund- och användarbehov arbetar du från idé till detaljerade krav och övergripande interaktionsdesign för användarflöden och funktionalitet med fokus på användbarhet. Tjänsteutvecklaren arbetar i nära samarbete med Produktansvariga inom Digitala Tjänster och arbetet innebär många interna och externa kontaktytor, bland annat med kärnverksamheten, IT och även externa leverantörer.

Kvalifikationer
Vi har ett stort behov av utveckling inom många olika områden och vi är i behov av både generalister och specialister och söker därför personer som har mix av nedanstående kvalifikationer


• relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt och/eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• erfarenhet av kravställning av digitala tjänster utifrån kund- och verksamhetsbehov
• relevant erfarenhet inom användbarhet, konceptutveckling och interaktionsdesign
• erfarenhet av kund-/användardriven tjänstedesign och analys av utvecklingsbehov
• erfarenhet av att utveckla digitala tjänster som stöttar interna verksamhetsprocesser
• erfarenhet av att initiera och genomföra användbarhetstester med slutanvändare
• är van att arbeta i utvecklingsprojekt i nära samarbete med IT och ha kontakter med externa samarbetspartners och underleverantörer 

Det är meriterande om du har


• högskoleexamen inom digitala medier, användbarhet, UX och/eller kognitionsvetenskap
• erfarenhet av ärendehantering och beslutsstöd
• erfarenhet av agil utveckling och prototyping
• utvecklat digitala tjänster mot privatkunder inom bank, försäkring, online sales, resesektorn, telekom eller offentlig sektor
• utvecklat/implementerat verksamhets system för stora serviceorganisationer med kvalificerad ärendehandläggning
• kunskap om det arbetsmarknadspolitiska uppdraget
• erfarenhet av och förståelse för den verksamhet som systemstödet ska stötta
• erfarenhet av att driva förändringsarbete och transformering

Som person
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är både analytisk och kreativ. Du har ett genuint intresse av att skapa användarvänliga tjänster, som skapar både kund- och verksamhetsnytta, och du brinner för användarupplevelse kopplat till IT-användning. Du trivs i rollen där du har många kontaktytor och ska jobba både självständigt och i team. Du har dessutom talang för att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitalisering och digitala användargränssnitt.  

Övrigt
Anställningsformen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm. Resor kan ingå i arbetet. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer Af-2016/0034 8480 senast den 1 november. 

Mer information/kontakt
Richard Anderberg, Enhetschef 010-488 80 89,.
Åsa Skiöld ST, 010-486 95 59
Theofania Lazaridis Saco-s, 010-486 61 16
Thomas Lantz 010-486 56 93 SEKO
Corinne Lowenrud HR-Partner 010-488 59 92

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


UX DE LUX

29 juni 2020

UX Designer - Internship

UX Designer - Internship

28 juni 2020

UX Designer

25 juni 2020