Tre seniora konsulter till Svefas Förvaltningsrådgivning

Arbetsbeskrivning

Svefa erbjuder spetskompetens och kvalificerad rådgivning inom värdering & analys, fastighetsinformation, samhällsbyggnad & fastighetsutveckling, strategisk & operativ förvaltningsrådgivning samt transaktioner & uthyrning. Tillsammans är vi över 200 medarbetare fördelade på 18 kontor i landet och omsätter årligen 300 MSEK. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighets- och energibolag, investerare, byggbolag, banker, myndigheter och kommuner till mindre lokala fastighetsaktörer som alla uppskattar vår kombination av fastighetskompetens och affärsintelligens.

Vi söker tre seniora konsulter till Svefas Förvaltningsrådgivning i Stockholm, Gävle och Norrköping

Efterfrågan hos oss ökar och vi behöver därför bli fler. Vi söker nu tre nya medarbetare som har mångårig erfarenhet från fastighetsförvaltning och som trivs i en konsultroll med stort kundfokus. Gillar du att skapa värde för kunder och att jobba i en självständig roll i en jordnära organisation med mycket kunskap? Är du en person som har förmåga att se helheten, som är förtroendeingivande och gillar variation? Då kanske du är en av våra nya konsulter!

Tjänsten
Som senior konsult inom Förvaltningsrådgivning arbetar du med både nya och återkommande kunder kring hur de kan effektivisera och organisera sin fastighetsförvaltning. Du kommer att leda våra kunder mot en mer hållbar affär på sikt. Vi arbetar med allt från börsnoterade fastighetsägare till kommuner och uppdragen omfattar allt från förstudier och analyser till genomförande och utbildning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

- Utveckla och effektivisera fastighetsdrift och -förvaltning hos kund
- Upprätta affärs- och förvaltningsplaner
- Upprätta/föreslå processer och rutiner
- Medverka i organisationsutredningar
- Benchmark, nyckeltalsanalys och arbetsvolymberäkningar
- Skapa befattnings- och rollbeskrivningar
- Sälja in uppdrag till affärsområdet
- Gärna hålla i föreläsningar och seminarier
- Vara representant i förvaltningsråd mm


Vi söker nu tre medarbetare med olika profil och placeringsort. En av tjänsterna utgår från vårt kontor på Mäster Samuelsgatan i Stockholm City, en får gärna utgå från kontoret i Gävle och en från Norrköpingskontoret. Resor i tjänsten förekommer.

Vi erbjuder
Hos oss jobbar branschens bästa konsulter där man gärna delar med sig av sin kompetens till varandra. Rollen är i stor utsträckning självständig och den erbjuder stor variation av arbetsuppgifter med hög grad av frihet under ansvar. Vi är ett värderingsstyrt företag och företagskulturen präglas av professionalism, kundfokus och hög integritet. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som specialist och som affärsman/kvinna samt att du får tillgång till ett unikt nätverk i ett företag som har ambitionen att vara det skickligaste inom området.

Din bakgrund och person
Du har eftergymnasial utbildning och mångårig erfarenhet från fastighetsförvaltning. Du har erfarenhet av att jobba med Aff och kanske är du chef eller konsult idag. Vi söker en medarbetare med mer teknisk profil, kanske har du erfarenhet från teknisk förvaltning eller som driftchef. Vi söker även en medarbetare med erfarenhet från offentliga fastighetsägare. Du kan tex ha en bakgrund från förvaltning i ett kommunalt bolag, ha arbetat med fastighetsfrågor inom våra regioner eller som lokalstrateg i offentlig verksamhet. Den tredje profilen vi söker bör ha bred och gärna strategisk erfarenhet från förvaltningsfrågor inom Stor-Stockholm. För samtliga profiler krävs att du behärskar Powerpoint och Excel. Som person är du förtroendeingivande, vetgirig och säljande med glimten i ögat. Du är bra på att analysera, har blick för helheten och på att hitta nya affärer.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 16 mars 2020. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 eller rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 23 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Säljcoach

11 september 2020

10 september 2020

10 september 2020

Management Consultant

Management Consultant

3 september 2020