Tulladministratörer till fordonsbranschen

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och kommunikativ person som strävar efter att ständigt utvecklas? Har du erfarenhet av transport och administration och vill arbeta i ett framgångsrikt och marknadsledande bolag inom fordonsindustrin? Vill du bli en del av ett helt nytt team med mycket goda utvecklingsmöjligheter? Då är tjänsten som Tulladministratör hos vår kund något för dig!

Om tjänsten
Vår kund är Sveriges största företag och verksam inom fordonsindustrin. Som Tulladministratör kommer du att bli en del av ett helt nytt team som kommer att ansvara över företagets import, export och transitering av gods. Då detta är en helt ny tjänst så får du mycket fina möjligheter att forma din arbetsdag och upprätta rutiner och processer.

Ditt arbete kommer huvudsakligen att innebära:

• Skapa och sammanställa rapporter om import och export
• Hantera kommunikation med leverantörer och transportföretag
• Hantera inkommande dokumentation från leverantörer och transportföretag
• Utfärda ursprungscertifikat
• Nära samarbete med företagets logistikteam
• Medverka till kontinuerligt förbättringsarbete i teamet

Om dig
För att lyckas i rollen som Tulladministratör behöver du ha en positiv och öppen inställning samt en ambition att ständigt prestera och utvecklas. Din goda kommunikativa förmåga gör att du har lätt för att kommunicera med personer på olika nivåer och från olika länder. Är du en positiv, energisk och flexibel person som är öppen för förändring är detta en roll för dig. Eftersom teamet är nytt finns goda möjligheter att vara med och effektivisera processer och rutiner. För tjänsten krävs tidigare erfarenhet av arbete med transport av något slag. Tidigare erfarenhet av tulladministration är starkt meriterande och för att lyckas i din roll behöver du även besitta en allmän bred datorkunskap.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Du kommer att vara anställd av Adecco och arbeta som uthyrd konsult hos vår kund på Hisingen. Arbetets omfattning är på heltid och kontorstider. Du kommer att börja omgående och uppdraget sträcker sig året ut. För rätt person finns det mycket goda möjligheter till förlängning alternativt direktrekrytering.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Uppdraget kommer att starta omgående och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan redan idag! Du ansöker genom att registrera dig nedan. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Bifoga CV och personligt brev.

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Claudia Johanen på 031-725 45 34 eller claudia.johanen@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 6 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 april 2024

Customs Coodinator

Customs Coodinator

26 mars 2024