Tulldeklarant till Agility AB

Arbetsbeskrivning

Företaget

Agility är ett av de ledande speditionsföretagen med över 22 000 anställda globalt. Agility är spritt över världen och har egen representation i mer än 100 länder. I Sverige arbetar ca 200 anställda fördelat på sju kontor. Agility fokuserar på att erbjuda sina kunder personlig service och flexibilitet anpassat efter kundernas individuella behov. Agilitys kunder finns inom ett brett urval av branscher såsom bil-, teknik- och retailindustrin m.fl. Kontoret ligger i moderna lokaler i Kista.

 

Tjänsten

Det här är en unik möjlighet för dig som är i början av din karriär. Du får gärna ha ett par års erfarenhet inom spedition och/eller logistik i någon form men det är inget krav. Tjänsten är ett vikariat t o m Mars 2018 med chans till fastanställning efter vikariatets slut. Du kommer ingå i ett team på 7 medarbetare på Tullavdelningen som i huvudsak handlägger import/export och transit-ärenden, intrastat och underlag till momsredovisning. Du kommer precis som dina kollegor arbeta med avdelningens fakturering, uppföljning, kontroller och övriga administrativa arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har ett intresse för siffror och statistik.

 

Vi söker dig

Som är självgående, analytisk, noggrann i ditt arbete och har ett uttalat sinne för siffror. Du tycker om att ha kundkontakter och uppskattar ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare är du lättlärd, engagerad, serviceinriktad och bra på siffror. Har du kunskap om något affärssystem eller Excel så ser vi det som meriterande. Grundkrav är vana av att arbeta med datorn som arbetsredskap samt flytande svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du noggrann, positiv och lösningsfokuserad. Sist men inte minst kommer vi att lägga stor vikt vid personlig energi och viljan att lära och utvecklas inom arbetet.

 

Profil


Lägst gymnasienivå, gärna ytterligare studier i ekonomi, juridik eller logistik
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Allmänt goda datorkunskaper


Meriterande:


Något Tullsystem (Agility använder sig av tullsystemet LIS)
Databashantering


 

Ansökan

För denna Rekrytering ansvarar Aditro Logistics. För frågor runt tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Iréne Nilsson via e-post (irene.nilsson@aditrologistics.com) eller per Telefon 073-640 28 64. Ansök redan idag genom att skicka ditt CV och personliga brev till oss via formuläret på vår hemsida www.aditrologistics.com. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och kommer inte att komma i kontakt med någon annan part än oss och vår kund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl Juviken
0317881307

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ADD-LOGISTICS AB Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 maj 2016

Besöksadress

Stigbergsliden 5
None

Postadress

Stigbergsliden 5
Göteborg, 41463

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024