Tulldeklarant till Agility

Arbetsbeskrivning

Agility är ett globalt logistikföretag som erbjuder internationella sjö-, flyg- och landtransporter samt lager- och logistiklösningar. Vi finns med över 500 kontor i över 100 länder och är nu drygt 22 000 kollegor som varje dag levererar en professionell och personlig service till de företag som ger oss förtroendet att hantera deras transporter - med flyg, sjö och bil - samt lagring och logistik inklusive 3PL.

Tulldeklarant till Agility
För Agilitys räkning söker vi nu en engagerad lagspelare som är en mästare på tullfrågor. Du blir en del i ett rutinerat team med kunniga och trevliga kollegor samt ett företag med högt i tak. Tjänsten är placerad på Agilitys kontor i Kista.

Har du en administrativ fallenhet och tycker om att arbeta med siffror? Är du dessutom driven, engagerad och vill bli en del av ett globalt företag? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Detta är en direktrekrytering till Agility med start omgående.

Arbetsuppgifter
Du kommer ingå i ett team om 6 personer och arbeta med import- och exportdeklarationer, transiteringsdokument, tullagerhantering samt intrastat. Tjänsten innefattar även tulltaxering och tolkning/tillämpning av Tullverkets bestämmelser. Du kommer också att arbeta med avdelningens fakturering, uppföljning och kontroller och övriga administrativa arbetsuppgifter. Du blir en naturlig rådgivare i tullfrågor, både internt och externt samt har kontakt med kunder och myndigheter. Arbetet utförs i affärssystemet LIS.

Vem är du?
För att vara en attraktiv kandidat behöver du ha några års arbetslivserfarenhet inom tull/transport/spedition, ha god social kompetens, vara flytande i svenska språket i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Har du tullutbildning ses det som mycket meriterande. Du kan dock skapat dig motsvarande erfarenhet från arbetslivet.

Som person har du hög integritet, är noggrann med att följa de fastställda rutinerna, samtidigt som du är reflekterande och engagerad i att hitta nya effektiva metoder för att ständigt förbättra processen. Du är lösningsfokuserad och genom din erfarenhet har du blivit trygg med att ta ett stort personligt ansvar.

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

Registrera din ansökan genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Vi undanber ansökningar via mail, men du är välkommen att kontakta ansvarig rekryterare vid eventuella frågor: irene.nilsson@firstreserve.se eller på 073-568 59 60

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Ekensbergsvägen 117
Solna, 17141

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024