Tulldeklarant till internationellt företag i Malmö

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa utmaning i din karriär? Vill du bli en del av en öppen och härlig arbetsgrupp med positiv stämning och högt till tak? Är du dessutom noggrann, har lätt för siffror och hungrig att lära dig nya saker? Då har du definitivt förutsättningarna att lyckas i rollen som Tulldeklarant hos ett internationellt företag inom speditionsbranschen!





Arbetet hos oss på Palm & Partners ska genomsyras av engagemang, expertis och resultat. Vi erbjuder dig chansen till personligutveckling, ett socialt sammanhang samt en kompetensfördjupning inom en rad olika yrken och branscher. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra medarbetare och kunder. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling.

Självklart är vi ett auktoriserat Bemanningsföretag och vi har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Tulldeklarant kommer du att arbeta med att upprätta och registrera tulldeklarationer, exportdeklarationer samt transiteringsdokument. Vidare kommer du att ge råd i tullfrågor, både internt och externt, samt ha kontakt med kunder och myndigheter. Tjänsten innefattar även tulltaxering och tolkning/tillämpning av Tullverkets bestämmelser.

Tjänsten är på heltid med placering i Malmö, Hyllie. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag med möjlighet till flex. Du blir anställd hos oss på Palm & Partners men kommer att arbeta som konsult hos vår kund. På sikt finns det goda möjligheter till att övergå i en anställning hos vår kund. Du kommer att sitta i öppet kontorslandskap och arbeta i ett team tillsammans med kompetenta och erfarna tulldeklaranter. För dig som har ambitionen och nyfikenheten för att lära dig rollen och branschen kommer det att finnas fina möjligheter till utveckling!

Utbildning

Du har som minst avslutad gymnasieutbildning. I tillägg till det är det meriterande om du har någon form av vidareutbildning, gärna inom transport/logistik/spedition eller liknande.

Personliga kvalifikationer

Vi söker dig som är noggrann, har en administrativ fallenhet och tycker om att arbeta med siffror! Som person är du driven och engagerad. Du har lätt för att samarbeta med andra personer och är flexibel och självgående i ditt arbetssätt. Du är angelägen om att nå resultat och att utföra ett arbete som håller hög kvalité.

Ansökan

Vi kommer att kalla till intervju löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras av Johanna Herrlander på Palm & Partners, telefon 0723959106, johanna.herrlander@palmpartners.se. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Startdatum

Januari

Uppdragslängd

Tillsvidare

Kontaktpersoner på detta företaget

Martin Andersson

Emma Pelarhagen

Martin Andersson
0739-600338
Maria Larsson

Claudia Bellagamba

Johan Sjöstrand

Johan Sjöstrand
0768-545932
Stina Karlsson
0708-544492
Linda Billstrand Rychter
0732-005756
Stina Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Palm & Partners Bemanning AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 december 2016

Besöksadress

Östra Varvsgatan 4, MALMÖ
None

Postadress

Östra Varvsgatan 4
MALMÖ, 21175

Liknande jobb


Customs Process Administrator

Customs Process Administrator

28 mars 2024

22 mars 2024

Sommarvikarie, Håby

Sommarvikarie, Håby

27 februari 2024

Customs Process Administrator, Strömstad

Customs Process Administrator, Strömstad

5 mars 2024