Tysktalande Avdelningschef Översättning

Arbetsbeskrivning

Mail Order Finance GmbH säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.

Som Avdelningschef är du operativt ansvarig samt har direkt personalansvar för de nordiska översättningsteamen på Klingel. Detta genom att leda, stödja, samordna och utveckla avdelningens dagliga verksamhet. Tjänsten innebär regelbundna resor till filialen i Drammen samt till Klingels huvudkontor i Pforzheim, Tyskland. Du utgår från Klingels nordiska huvudkontor i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom administration, kundtjänst och marknad. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start sommaren 2017.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Projektledning av översättningsuppdrag
• Rättslig prövning av nya marknadsföringskoncept
• Säkerställa effektiva arbetsprocesser
• Frånvaro- och semesterplanering
• Genomföra årliga medarbetar- och lönesamtal
• Rekrytering av nya medarbetare
• Utvärdering av produktivitet på individuell- och teamnivå
• Säkra informationsflöden så att personalen får relevant information
• Översätta och granska texter och marknadsmaterial


Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom språk, översättning, marknadsföring eller kommunikation. Du har erfarenhet från översättningsbranschen och därmed kunskap inom både översättningsverktyg och översättningsprocesser. Du har även erfarenhet av projektledning och att leda andra människor. För att lyckas i den här rollen krävs det mycket goda kunskaper i tyska och svenska, i både tal och skrift. Kunskaper i ett annat nordiskt språk är meriterande men inget krav.

Som person är du en orädd men samtidigt ödmjuk kravställare. Du är en duktig administratör med hög servicekänsla, motivation och entusiasm. Du har en positiv attityd till omgivningen, och tycker att det är roligt och utmanande att leda andra, och att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du lösningsfokuserad, relationsskapande och noggrann med utpräglad samarbets- och initiativförmåga.

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 20 april 2017

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


R&D Team Lead

R&D Team Lead

16 april 2024

Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kristianstad Långebro

Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kristianstad Långebro

9 april 2024