Uppdragsledare med kravfokus

Uppdragsledare med kravfokus

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten i Sverige.

Polisens it- avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 34 000 medarbetare. Vår uppgift på sektionen för myndighetsgemensamma system är att ta ett helhetsansvar för nyutveckling, förvaltning och stöd av ett flertal digitala verktyg och applikationer som används över hela myndigheten.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta i en grupp som levererar systemstöd för en rad viktiga funktioner i polismyndigheten. Våra användare ser till att poliserna på gatan kan fokusera på sitt arbete att förebygga och lösa brott! I vår grupp arbetar vi med bland annat polisens omfattande ärendehanteringssystem, vilket är en central förmåga som nyttjas av många användare i organisationen.
Våra mål inför 2024 är att leverera effektiva automatiserade/digitala verktyg som stödjer våra processer.

Polisen har en stor it- avdelning och ditt uppdrag blir att samverka med många olika delar av vår organisation i ditt arbete, inte bara inom it- avdelningen utan även med kärnverksamheten. Din förståelse för både verksamheten och digitala verktyg kommer att vara avgörande för att effektivisera myndighetens interna arbetssätt. Nyckeln till framgång kommer vara just att tolka verksamhetens behov, och tillsammans med utvecklare och användare komma fram till rätt teknisk lösning.

Hos oss kommer du arbeta med att:
- hjälpa verksamheten att formulera sina behov kring ärende- och utrustningssystem
- leda workshops med verksamheten för att ta fram ny funktionalitet
- kravställa verksamhetens behov inför utveckling
- vara sammanhållande i teamet för behov som inkommer
- vara delaktig i prioriteringen av tekniska utvecklingen


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

Erfarenhet av att ta fram effektiva och användarvänliga system för ärendehanterings- och utrustningssystem

Arbetat som projekt- eller uppdragsledare i minst fem år

Arbetat med kravanalys i minst ett år

Erfarenhet av teknisk utveckling (programmering, server, databas)

Relevant eftergymnasial utbildning eller har förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt

God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av:

Ärendehanteringssystem som tex ServiceNow, Jira, Remedy ARS, Siebel

Test- och kvalitetssäkringsarbete

Jira och Confluence

Agil metodik som exempelvis Scrum, Lean eller Kanban

Arbetat i någon av de rättsvårdande myndigheterna

Personliga egenskaper:

Du är tekniskt intresserad, nyfiken och bra på att kommunicera med kollegor och verksamhet. Som person är du självgående, flexibel och engagerad samt tycker om att hitta lösningar på andras behov i nära samarbete med ditt team. Du är lyhörd och tycker om att dela med dig av dina kunskaper.

Arbetsuppgifterna ställer krav på flexibilitet och vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens och din förmåga att variera mellan att arbeta självständigt och att arbeta i team. Du ska vara analytisk och det är viktigt att du har förmågan att driva dina uppdrag framåt på ett bra sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Stockholm

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2020
  • Ansök senast: 7 december 2020

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023