Utbildningsadministratör till Praktikertjänst AB

Utbildningsadministratör till Praktikertjänst AB

Arbetsbeskrivning

Om Praktikertjänst AB
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.

Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.

Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 6 700 medarbetare.

Om Verksamhetsutvecklin Ledning
Arbetsplatsen är på vårt kontor i Stockholm där gruppen består av fem personer. Vi arbetar centralt beläget i ljusa och moderna lokaler där vi tillsammans driver utbildningsfrågor för såväl hela koncernen som kontorets medarbetare.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att
- planera utbildningsprogram och kurser
- förhandla fram konkurrenskraftiga priser och villkor vid bokning av föreläsare, konferensanläggningar och hotell
- kommunicera med våra deltagare och göra riktade utskick och inbjudningar gällande utbildningarna
I samband med detta förekommer en del resor inom Sverige och möjligen utomlands.

Du rapporterar till Praktikertjänsts utbildningschef.

Övrig information
Föräldravikariat med tillträdesdatum från och med 2021-11-01 eller enligt överenskommelse. Detta är en heltidstjänst med heltidsmåttet är 38,25 h/veckan.

Rekrytering sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har förståelse för kommunikation, ekonomi och har mycket god serviceförmåga med god problemlösningsförmåga och är prestigelös. Vidare är en god kommunikativ förmåga en styrka samt att kunna hantera svenska och engelska i tal och skrift och använda Office 365.

Personliga egenskaper
Vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ, stresstålig och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet och vi ser gärna att du har initiativkraft och kan bidra till att vidareutveckla befintliga processer och delta aktivt i förändringsarbete.

Du har mycket god samarbetsförmåga och ett kommunikativt förhållningssätt. Du känner ett stort engagemang i att arbeta med dina kollegor och medarbetare för att nå verksamhetens mål.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Verksamhetsutvecklin Ledning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Liknande jobb


Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

3 april 2024

27 mars 2024

Administratör till sommaren på avdelning miljö och bygg

Administratör till sommaren på avdelning miljö och bygg

26 mars 2024