Utredare med uppgift att utveckla vårt arbete med beredskapslager

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet.

 Vi söker nu en driven och engagerad utredare som vill vara en del av arbetet med att stärka samhällets förmåga under kriser. Tjänsten innebär att utveckla och förvalta myndighetens arbete med beredskapslager av läkemedel och materiel.

 Tjänsten är placerad på Enheten för krisberedskap i Generaldirektörens stab. Krisberedskapsenheten har ansvaret för Socialstyrelsens arbete med krisberedskap och katastrofmedicin.

 Socialstyrelsens krisberedskapsarbete ingår i det nationella systemet för krishantering. I det arbetet ska myndigheten stärka samhällets beredskap inom hälso- och sjukvård och socialtjänst för att möta allvarliga händelser samt bidra till att minska konsekvenserna av allvarliga händelser. På regeringens uppdrag samordnar Socialstyrelsen förberedelserna för försörjning med läkemedel och sjukvårdsmateriel inför höjd beredskap. Som en del i detta arbete har myndigheten beredskapslager för läkemedel och materiel.

 Vi söker dig som vill


• arbeta med myndighetens hantering av resurser i Socialstyrelsens beredskapslager
• sköta administration av myndighetens beredskapslager i olika stödsystem
• skapa underlag för och handlägga inköp genom säkerhetsskyddad upphandling
• genomföra och följa upp inventeringar av myndighetens beredskapslager
• skapa underlag för beslut om samordningsavtal med andra civila och militära aktörer inom ramen för myndighetens beredskapslager.

Tjänstgöring i myndighetens beredskapsorganisation kan komma att ingå (vilket innebär schemalagd jourberedskap).

Vi söker dig som har


• utbildning som logistiker, farmaceut eller annan för tjänsten relevant utbildning
• kunskaper om upphandling
• dokumenterad god förmåga att arbeta systematiskt och strukturerat
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• svenskt medborgarskap, då tjänsten är säkerhetsklassad. En säkerhetsprövning enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras.

 För att lyckas i uppdraget behöver du ha förmåga att vara noggrann och arbeta strukturerat. Då uppgifterna innebär många kontakter med andra myndigheter och aktörer är det av vikt att du har förmåga att etablera kontakter och samarbeta. Arbetet ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har


• kunskaper om det svenska beredskapssystemet och dess regelverk
• erfarenhet av materialhantering, logistikarbete eller beredskapslager
• kännedom om svensk hälso- och sjukvård
• erfarenhet av stabsarbete.

Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Din tjänstetitel är Utredare och är placerad på Enheten för krisberedskap vid generaldirektörens stab i Stockholm. Välkommen med din ansökan senast 07-05-21. Ange diarienummer 2.6.1-9742/2021 i din ansökan. Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Bra villkor erbjuds för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension.

 Om du har frågor om tjänsten, kontakta stf krisberedskapschef Taha Alexandersson. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Natasa Cirovic. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2021

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024