Utveckla vår kandidatupplevelse på Academic Work

Arbetsbeskrivning

“I rollen som Candidate Experience Manager kommer du att få arbeta kreativt och självständigt men samtidigt i nära samarbeten med många duktiga kollegor inom marknad, operations och IT där du står för kandidatperspektivet i olika typer av projekt”

OM TJÄNSTEN
Ovan beskriver vår nuvarande Candidate Experience Manager, Carolina Hagstedt, med egna ord vad hennes efterträdare kan förvänta sig i rollen när hon nu går vidare mot nya utmaningar externt. Med anledning av detta söker vi dig som genom dina kunskaper, idéer, engagemang och höga ambition vill vara med och leda ett av Academic Works viktigast fokusområden, kandidatupplevelsen.

I rollen som Candidate Experience Manager kommer du att leda och utveckla fokusområdet kandidatupplevelsen, ett viktigt område för att både driva in flera ansökningar men också för att vårda Academic Works varumärke i stort. Du kommer att vara ansvarig för att förbättra den interna medvetenheten för kandidatupplevelsen men även driva igenom koncerngemensamma projekt som syftar till att förbättra kandidatupplevelsen över tid. Du kommer dessutom att aktivt stötta organisationen inom fokusområdet, du är vår expert både internt och externt. Rollen kombinerar både samarbete och individuellt arbete, du kommer att samarbeta med webbteamet och andra funktioner inom Group marknad, samt marknadscheferna på våra olika marknader och övriga specialister inom koncernen.

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera administrationen kring våra månatliga surveys för att följa upp kandidatnöjdhet och sammanställa resultaten till landsledningarna, baserat på resultatet identifiera förbättringsområden och driva igenom tillhörande åtgärder
* Ansvara och fortsätta att utveckla den koncerngemensamma Best Practice för chattfunktionen på Academic Works websida
* Arbetsleda vår svenska Chat Agent Manager som arbetar 20% med att koordinera vår svenska chattorganisation
* Ansvara för att skapa och utveckla all utbildningsmaterial inom kandidatupplevelsen för alla länder
* Leda och driva utbildning av den svenska leveransorganisationen inom kandidatupplevelsen för att höja kompetensnivån inom området
* Producera innehåll för webben som är avsedd att stärka Academic Works roll som experter i frågor som rör rekrytering, t.ex. white-papers om kandidatupplevelsen

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 2 års operativ erfarenhet från rekrytering
* Har skaffat dig en hög kompetens inom den operativa rekryteringsprocessen med en bred förståelse för alla delar i processen
* Har ett intresse för området kandidatupplevelsen
* Utrycker dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska

Det är meriterande om du har arbetat med frågor rörande kandidatupplevelsen i din tidigare position. Du har troligen en examen inom personal eller marknadsföring men din utbildningsbakgrund är inte det viktigaste för rollen. Vidare så är det meriterande om du har erfarenhet av att representera, till exempel genom presentationer och tal.

Som person är du resultatorienterad och har lätt att se förbättringspotential och hur du skall ta dig an en identifierad utmaning för att nå ett uppsatt mål. Du är initiativtagande och tar ett stort eget ansvar för att driva igenom egna idéer som kan förbättra vår kandidatupplevelse. Vidare så har du en pondus och verbal kommunikativ förmåga för att kunna presentera dina idéer för olika typer av mottagare. Då du kommer arbeta självständigt med många parallella uppgifter krävs det att du är strukturerad.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Stockholm, Norrtull
* Kontaktuppgifter: Stina de Hevesy, Talent Acquisition Manager Staff and Management
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stina.hevesy@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

LI

INFORMATION OM FÖRETAGET
Client information
Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På careers.academicwork.se får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, tills vidare Kontorstider
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Almia söker rekryteringsspecialist

Almia söker rekryteringsspecialist

17 november 2020

Kandidatansvarig

Kandidatansvarig

17 november 2020

Kandidatansvarig

Kandidatansvarig

17 november 2020