Utvecklingsledare inom kompetensförsörjning till Utvecklingsenheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till Vård- och omsorgsförvaltningens strategiska kompetensförsörjning?

Om tjänsten
Som utvecklingsledare arbetar du självständigt med ärendeberedning och hantering inom området för kompetensförsörjning och kompetensutveckling inom vård- och omsorgsförvaltningen. Du genomför verksamhetsuppföljning samt driver utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten. Du agerar sakkunnigt gällande kompetenstrategiska frågor samt ger verksamhetsspecifikt expertstöd och genomför utredningar. I rollen ingår också att organisera, driva och följa upp arbetet med kommungemensamma processer. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Planera och samordna förvaltningens kompetensutvecklingsinsatser inom vård och omsorg
- Delta i arbetsgrupper utifrån specialistkompetens
- Dokumentera och följa upp genomförda insatser
- Operativt hantera ekonomiska frågor kopplat till kompetensstrategiska insatser inom förvaltningen  

Kompetenskrav
- Akademisk examen 180 hp, t.ex. Arbetsterapeut, Sjuksköterska, Socionom, Personalvetare, Beteendevetare eller motsvarande
- Erfarenhet av att arbeta inom eller mot vård- och omsorg

Som person ska du kunna planera, organisera och prioritera ditt arbetet på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och strukturer själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du håller deadlines och ser till att projekt blir avslutade eller resultat uppnådda. Du ska vara en god kommunikatör och vara lika bekväm att tala inför små som stora grupper. Du trivs med att arbeta mot mål och fokuserar på resultat. 

Övrigt meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med strategisk kompetensförsörjning och -utveckling

Omfattning och tillträde
Vikariat, 100% 
Tillträde: omgående fram till 2017-12-31.

Om arbetsplatsen
Utvecklingsenheten är en stödfunktion till samtliga verksamheter inom Förvaltningen för funktionshindrade och Vård och Omsorg. Vi jobbar med utvecklingsfrågor på individ-, organisations- och samhällsnivå. Vi är en grupp som består av planerare, pedagogiska verksamhetsutvecklare, kvalitetsinspektör, årsprocssledare, administrativa samordnare och projektadministratör.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-04-23

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 april 2017

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


16 april 2024

Learning & Development Lead

Learning & Development Lead

14 april 2024

14 april 2024