Utvecklingssekreterare

Utvecklingssekreterare

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.

Rinkeby-Kista har en ung befolkning med bakgrund i många olika kulturer. Här finns utmaningar och möjligheter som kräver att vi ständigt utvecklar socialtjänstens arbete. Våra medarbetare och chefer har en stark drivkraft att hitta nya vägar och metoder i arbetet.



Arbetsplatsbeskrivning

Enheten ekonomiskt bistånd är indelad i sju team, varav ett mottagningsteam och tre utredningsteam samt ekonomihandläggarteam, Fut/Kassan samt Boteam.

Individen står i centrum och vi arbetar tillsammans men med olika delar i handläggningen. Ekonomihandläggare arbetar med den ekonomiska utredningen och socialsekreterare arbetar med den sociala utredningen, planering för individen samt fattar beslut om ekonomiskt bistånd.

Arbetsuppgifter

Som utvecklingssekreterare stöttar du enhetschefen och biträdande enhetschef i det administrativa arbetet som krävs för enhetens utvecklingsarbete. Du kommer att hålla i workshops för enheten, upphandlingar och vara aktiv i framtagandet av enhetens verksamhetsplan, tertialuppföljning samt verksamhetsberättelse.

Arbetsuppgifterna för en utvecklingssekreterare hos oss är bred. Du har ett stort fokus på administration samt att driva enhetens uppföljning och utveckling tillsammans med enhetschef och biträdande enhetschef.

Du ansvarar för att:

• administrativt stötta enhetschef och biträdande enhetschef.
• arbeta med verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning i stadens ledningssystem ILS.
• i samarbete med enhetschef revidera och uppdatera rutiner och policys.
• sammanställa och analysera statistik löpande och vid efterfrågan ta fram underlag till beslut.
• sammanställa presentation och material om verksamheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning inom socialt arbete eller annat relevant område som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- god kännedom om arbete som bedrivs i en politisk styrd organisation.

Det är meriterande om du har:

- aktuell och flerårig administrativ erfarenhet av socialt arbete.
- mycket goda kunskaper i ILS samt Office-paketet och främst Excel.
- erfarenhet av att arbeta i Stockholms stads integrerade ledningssystem, ILS eller
motsvarande.

Vi kommer i denna rekrytering lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.
För att lyckas som utvecklingssekreterare bör du ha en mycket god förmåga att driva ditt eget arbete framåt och ta ansvar för att leverera inom utsatt tid. Du trivs mycket väl att arbeta med mål- och resultatuppföljning. Vidare är du van att lösa uppkomna problem och tar egna initiativ i linje med verksamhetens uppdrag. Du är också trygg i din kompetens med hög grad av personlig mognad. God förmåga att skapa och bidra till goda samarbeten är en självklarhet för dig.


Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Sammanfattning

Liknande jobb


Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

28 mars 2024

28 mars 2024

Behandlingssekreterare- Sommarvik

Behandlingssekreterare- Sommarvik

28 mars 2024