VD-assistent till BDO

VD-assistent till BDO

Arbetsbeskrivning

Power Point-presentationen ska göras i ordning innan mötet, kalendern ska struktureras för veckan och julfesten ska planeras. Du kommer på en idé för att effektivisera dagarna och är inte heller rädd för att ta egna initiativ. Låter det här som en dag för dig? Sök rollen som VD-assisten till BDO.

OM TJÄNSTEN
På BDO möts du av ambitiösa, drivna och glada kollegor. BDO är världens femte största revisions- och rådgivningsorganisation med över 80 000 anställda i fler än 160 länder. De befinner sig på en spännande resa och har sitt kontor i vackra lokaler mitt på Sveavägen.

I rollen som VD-assistent kommer du att jobba för BDO:s regionala bolag och stötta deras VD samt vice VD. Detta är ett konsultuppdrag till en början med chans till överrekrytering för rätt person.

Du erbjuds


* En dedikerad konsultchef och karriärspartner


* En möjlighet att jobba i en roll som är bred, och där du kan få ta en del ansvar



Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
I denna roll är det viktigt med ett proaktivt förhållningssätt. Som VD-assistent kommer du exempelvis att:


* Strukturera upp veckan
* Föra protokoll på ledningsgruppsmöten
* Koordinera externa och interna möten
* Skapa Power Point-presentationer
* Skapa innehåll på intranätet


VI SÖKER DIG SOM
* Jobbat i minst två år som VD-assistent eller likande där du varit självgående i majoriteten av arbetet


* Har goda kunskaper i det engelska och svenska språket
* Har goda kunskaper i Officepaketet


Som person är du:


* Orädd – du ska våga utmana dina chefer och andra medarbetare för en mer effektiv vardag
* Flexibel – förutsättningar kan förändras och du behöver kunna planera om
* Initiativtagande – du är välkommen att ta egna initiativ
* Stresstålig – vi ser att du är den som håller ett lugn i stressiga situationer


Övrig information


* Omfattning: Heltid
* Placering: Sveavägen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [Academic Work](mailto:ste02 @academicwork.se).


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2020
  • Ansök senast: 11 augusti 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024