VD-assistent till CTC Clinical Trial Consultants, Uppsala

VD-assistent till CTC Clinical Trial Consultants, Uppsala

Arbetsbeskrivning

VD-assistent / Executive assistant till CTC Clinical Trial Consultants, Uppsala
Är du en ansvarsfull och självgående person som trivs i en administrativ central roll som ställer höga krav på service och kvalitet? Har du tidigare arbetat som Executive assistant eller chefsassistent och söker nya utmaningar-då är detta något för dig!


Academic Resource söker för kunds räkning en Executive assistant till bolaget CTC Clinical Trial Consultants. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Detta innebär att du blir anställd som konsult hos oss på Academic Resource och arbetar ute hos kund. Start enligt överenskommelse med placering i Uppsala.


Om CTC Clinical Trial Consultants
Clinical Trial Consultants AB, CTC AB, är ett snabbt växande företag med kontor och kliniker belägna i Uppsala och Linköping. Vi utför kliniska prövningar av läkemedel och medicintekniska produkter på våra egna kliniker och i samarbete med andra kliniker på uppdrag av både industrin och akademin.
Idag är vi 70 medarbetare i Uppsala där tjänsten är placerad.


Om rollen
I rollen som Executive assistant kommer du att tillhöra administrationsgruppen som består av 6 personer. Dina övergripande arbetsuppgifter kommer omfatta framför allt avlastning av VD:n i form av dagliga administrativa uppgifter men du kommer också att följa upp interna projekt och rapportera dessa till VD och styrelse.


Exempel på arbetsuppgifter:
•Koordinera mötesbokningar, resor och events
•Dokumentation vid möten (ledningsgrupp, styrelse, projekt)
•Korrekturläsa och skriva text
•Leta och sammanställa information
•Arbeta med VD/vice VD och deras projekt – koordinera, följa upp och avrapportera
•Hantera utläggsredovisningar, etc.
•Fungera som avlastning för VD och övriga i ledningen i arbetet eller inför/vid möten, kundbesök, kick-off, kundevent mm.


Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i en liknande roll inom koordinering och administration såsom chefsassistent. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete via Sharepoint/Teams. Om du har erfarenhet av resebokningar sedan tidigare och är van vid att sätta upp rutiner kring detta så är det ett plus. Vidare har du god datorvana och intresse av att sätta dig in i nya system och program. Du behöver ha har goda kunskaper av Excel, Word och Powerpoint samt ha arbetat i Outlook. Vi har en blandad MAC/PC miljö och det är en fördel om du har erfarenhet av båda. Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du kommer att ha en bred roll med flera kontaktytor och som ansiktet utåt för företaget så är det viktigt att du har social kompetens och är positiv. Vidare är du en prestigelös lagspelare som gärna hjälper till och avlastar dina kollegor vid behov. För att lyckas i rollen trivs du i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Vidare är du självgående, strukturerad och kvalitetsmedveten och ser sig själv långsiktigt i en administrativ och koordinerande roll. Då arbetstempot i perioder kan vara högt så har du heller inga problem att prioritera och framför allt slutföra ditt arbete innan deadline .


Vi erbjuder dig
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.


Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön. Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Resource AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2020
  • Ansök senast: 12 april 2020

Besöksadress

Norrmälarstrand 100
Stockholm

Postadress

Norrmälarstrand 100
STOCKHOLM, 11235

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024