VD Assistent till internationellt bolag i Göteborg

VD Assistent till internationellt bolag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du VD Assistent och vill utvecklas? Här får du stötta VD i ett bolag som löser miljökrav inom den marina sektorn!

Vår kund söker nu en professionell VD Assistent som kan ge en hög nivå av administrativt stöd och service till deras COO. I denna roll får du möjlighet att använda dig av din entusiasm och din förmåga att kunna lösa oförutsägbara problem. Här kommer du att arbeta brett med allt från att hålla ordning och reda i kalendrar till att ge administrativ support och bidra till förbättringar. Eftersom rollen är ny på företaget har du möjlighet att sätta din prägel och implementera de administrativa rutiner som passar företaget bäst. Tjänsten ska tillsättas omgående och är initialt ett uppdrag på 9 månader. Därefter finns goda förutsättningar till en förlängning av uppdraget för rätt person.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Här får du chansen att jobba på ett internationellt, miljötänkande och expanderande teknikföretag inom marinbranschen. Med smarta och energieffektiva lösningar jobbar företaget mot en renare miljö där du som VD Assistent får chans att bli en del av en organisation med fokus på hållbarhet!

Som den administrativa hjälte du är, får du här möjlighet att bidra till stärkta tvärfunktionella relationer mellan företagets team och avdelningar - din roll kommer uppskattas av hela organisationen!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen kommer du framförallt att agera support till COO, men även stötta den övriga organisationen. Dina uppgifter kommer variera från dag till dag, beroende på vad COO behöver administrativ hjälp med. Framförallt kommer du att:

• Hålla ordning och reda i kalendrar, planera och organisera interna och externa möten, workshops, etc.
• Ansvara över researrangemang.
• Samla in information och skapa presentationer i digitala verktyg.
• Stämma av tidrapporter.
• Driva förbättringar och implementering av administrativa rutiner.
• Hantera känslig information med professionalism och konfidentialitet.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vår kund har ett modernt kontor placerat på Mölndalsvägen centralt i Göteborg. Du har kollektivtrafiken precis utanför dörren och för dig som tar bilen finns goda parkeringsmöjligheter.

Detta är ett längre konsultuppdrag på minst 9 månader och därefter har du goda förutsättningar för att uppdrget förlängs eller att bli direktrekryterad till vår kund. Initialt arbetar du som konsult ute hos vår kund, anställd via oss på TNG. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och givetvis omfattas du av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

VEM ÄR DU?

Till denna roll söker vi dig som gärna tidigare har arbetat i en internationellt organisation och vet vad det innebär. Vidare ser vi att du har:

• Gedigen erfarenhet från liknande roll i form av att administrativt ge service till en dedikerad chef. 
• Avancerad kunskap i Microsoft-applikationer inklusive Word, Excel, PowerPoint, Outlook samt fördelaktigt om du har kunskap i MS Dynamics och Microsoft Teams.
• Utmärkta engelska färdigheter i tal och skrift då detta är koncernspråket. Du talar du också svenska samt fördelaktigt om du har kunskap i norska eller tyska.

Som person är du mycket organiserad och korrekt med detaljer. Du jobbar systematisk och självständigt, tycker om att lösa problem och har ett proaktivt arbetssätt. Vidare har du alltid ett stort fokus på service, är kommunikativ och trivs i ett högt tempo. 

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


VD-assistent till Creataurus

VD-assistent till Creataurus

10 september 2020

VD-assistent

7 september 2020