VD-assistent till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter:

JobQuest söker för kunds räkning en driven VD-assistent inom Stockholmsområdet!

Som VD-assistent är du spindeln i nätet och kommer att ha varierande administrativa arbetsuppgifter. Du ansvarar dagligen för inkommande post och samtal och sköter mötes- och resebokningar för VDn. Du håller i kallelser och annan formalia kring styrelsemöten, utskottsmöten och stämmor. Du sammanställer och producerar material inför möten samt administrerar och arkiverar dokument. Du kommer även att ta noteringar kring interna möten och delta i arbete med interna och externa konferenser.

I det dagliga arbetet ingår även:

- Fakturering / hantering av leverantörsfakturor.
- Arbetar proaktivt för att underlätta och effektivisera arbetet för företagets VD.
- Driva och genomföra projekt ensam eller tillsammans med VD.
- Upprätta projektbeskrivning och projektplan utifrån strategi och ansvara för att kommunicera den mot kund.
- Hantera kunder både via telefon och vid konferens.

Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.

Din Profil:

För att lyckas i rollen som VD-assistent behöver du trivas med administrativt arbete, vågar ta för dig och ta egna beslut. Du gillar att ha struktur i ditt arbete samtidigt som du har flera uppgifter parallellt. Du har en god prioriterings förmåga, arbetar bra självständigt samtidigt som du har en stor samarbetsförmåga och bidrar till en god stämning.

Kompetenskrav

- Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete
- God kommunikativ förmåga
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Förmåga att behärska engelska obehindrat i tal och skrift

Meriterande:

- Högskoleutbildning inom Ekonomi eller motsvarande
- Kunskap om fakturahantering

Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper.

Din ansökan:

Vi kommer att arbeta löpande med rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se.

Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Om Jobquest:

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Asko Kyyränmäki

Kirsi Andersson

JobQuest

Therés Rydell

Sarah Emanuelsson

Fredrik Hagelin

Marjut Adalberth

Tobias Erhardt

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobquest Sverige AB Almnäs
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid möjlighet till förlängning
  • Publicerat: 21 juli 2017

Besöksadress

Regementsgatan, Byggnad 111, våning 1 15166 Almnäs
None

Postadress

Regementsgatan, Byggnad 111, våning 1
Almnäs, 15166

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024