VD till Residence Christie´s nya kontor i city

VD till Residence Christie´s nya kontor i city

Arbetsbeskrivning

Är du nästa chef på Residence Christie´s, den exklusiva fastighetsmäklaren, som står redo att starta upp nya områden i city?

Är du en sann entreprenör med viljan att driva ditt egna företag och bygga vidare varumärket för Sveriges ledande aktör vid förmedling av exklusiva hem och gårdar, Residence Christie´s, så erbjuder vi ett fantastiskt chefsjobb! Till vår expansion söker vi fyra ledare som var och en kommer bli VD över ett av fyra nya områden i Stockholms innerstad; Vasastan, Kungsholmen, Östermalm och Södermalm. En unik möjlighet för dig som har en bakgrund som chef, egenföretagare eller franchisetagare och vill prägla en egen verksamhet.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På Residence Christie´s erbjuds du en unik möjlighet att ta dig an något nytt samtidigt som du har ett etablerat och välkänt varumärke i ryggen. Vi ger dig chansen att vara med i starten av vår expansion där du får skapa ditt eget framgångsrika team av fastighetsmäklare. Här får du leda din verksamhet i rätt riktning genom långsiktigt engagemang och tydligt målfokus med siktet inställt på att bygga värde och lönsamhet i det nya bolaget. 

Det blir ett fritt arbete med stort eget ansvar. Kommer du inte från branschen eller saknar bakgrund som fastighetsmäklare? Var inte orolig, vi rekryterar gärna utanför nätverket för att hitta riktigt bra ledare!

Residence är en del av Christie´s International Real Estate, som har en världsomspännande verksamhet och är det största existerande nätverket för exklusiva bostäder. Vi har en tydlig nisch och är stolta över att leverera personlig, professionell service och unik expertis inom prestigeförsäljning.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som VD för ett av våra områden i innerstan kommer du att:

• starta upp din verksamhet från grunden i egen regi
• skapa affärs- och marknadsplan 
• ha verksamhetsansvar i form av budget, resultat och personal
• rekrytera nya mäklare till teamet som du leder, engagerar och coachar
• aktivt jobba med försäljning, nätverkande och affärsutveckling
• jobba löpande med marknadsföring, adekvat exponering av varumärket och digital synlighet

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Totalt är det fyra nya ledare vi söker på Residence Christie´s och du blir VD över antingen Vasastan, Östermalm, Kungsholmen eller Södermalm. Även om du kliver in i ett koncept som är väl beprövat sedan många år tillbaka, kommer du att utforma och prägla just ditt marknadsområde.

I uppstarten ger vi dig en gedigen introduktion och stöttning av vår Sverige-VD Pontus Kopparberg, för bästa möjliga förutsättningar i din nya roll.

Till en början får du tillgång till Residences Christie´s kontor på Sturegatan, men ambitionen är att du inom kort ska hitta en egen lokal i navet av ditt marknadsområde.

VEM ÄR DU?

Att axla rollen som VD för ett område på Residence Christie´s är ett utmanande men roligt uppdrag. Här trivs du som motiveras av att driva en verksamhet "from scratch" med allt vad det innebär; stort ansvar, hög förändringstakt samt möjlighet att påverka och implementera nya idéer som du tror på.

För att lyckas som chef här behöver du ha bevisad erfarenhet av att leda och driva ett affärsområde eller bolag med lönsamhet, ha god vana av att leda personal samt ha arbetat med försäljning och affärsutveckling. Kanske har du gjort en liknande resa tidigare där du framgångsrikt byggt upp ett bolag (eget eller via franchise) från grunden.

Förutom detta är du en person med god förståelse för digital marknadsföring och har ett intresse för att skapa affärsmöjligheter via nya, kreativa sätt att tänka kring varumärkesbyggande aktiviteter. Eftersom vi är en del av ett internationellt koncept men verksamma lokalt, behöver du tala flytande svenska och engelska.

Som person söker vi dig som är en "doer" i form av att du agerar på egna initiativ och får saker att hända. Du är en affärsutvecklare ut i fingerspetsarna, tar vara på möjligheter och är en god nätverkare. Dessutom har du förmågan att leda ett team mot högt uppsatta mål genom att coacha, engagera och motivera. Ditt ledarskap präglas av goda relationer med såväl kollegor som kunder och leverantörer.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Lead som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 5 januari 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


VD till ett av Sveriges mest intressanta stadsutvecklingsprojekt

5 maj 2021

30 april 2021

VD

VD

30 april 2021

MD for VCRS

MD for VCRS

29 april 2021