Verksamhetschef inom hemtjänst

Verksamhetschef inom hemtjänst

Arbetsbeskrivning

RO Omsorg AB är ett privat företag som arbetar med att ge stöd och service till kunder med SOL- och LSS-beslut. Vi finns i hela Sverige med kontor i Täby och Åkersberga. Vår verksamhetsidé är enkel! kunskap och kvalitet! Vi har lång erfarenhet att hjälpa personer med olika former av service och omsorgsbehov.


ARBETSUPPGIFTER
Rollen som verksamhetschef innebär att du självständigt ansvarar för att planera, leda, utveckla och kvalitetssäkra arbetet inom hemtjänstverksamheten/verksamheterna. Du arbetar med att skapa och bibehålla goda relationer till kunder, anhöriga/närstående och medarbetare. I din roll ingår att utveckla kontakter med kommuner. Du har ansvar för att beviljade insatser utförs mot kund samt resultat- och personalansvar för din verksamhet/dina verksamheter. 
Du har också ansvar för det systematiska arbetsmiljöarbetet samt kontakt med Fackliga organisationer. Du har också ansvar för anmälningsskyldigheter tex enligt Lex Sarah och SoL om Barn som far illa.
I din roll ingår att utföra uppdraget enligt vårt avtal med kommunen samt att regelbundet ansvara för översyn av rutiner och processer i kvalitetsledningssystemet och se till att vi arbetar enligt dessa. Du kommer att ha ett nära samarbete med enheternas planerare och/eller arbetsledare samt övriga kollegor inom RO Omsorg AB. Utöver detta har du återkommande samarbete med kommunen och svarar för uppföljning gentemot dem samt deltar i utbildningar och möten i deras regi.


KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för rollen ska du ha:
- Dokumenterad adekvat utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens och ha kunskaper om arbetsmiljö.
- Minst 2 års erfarenhet inom området.
- Minst sex (6) månaders erfarenhet som chef eller ledare inom omsorg, service och omvårdnad.
- Ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter, allmänna råd dvs ha lägst 7,5 hp i Socialrätt.
Vi söker dig med ett stort engagemang som vill göra skillnad inom branschen och privat äldreomsorg!
Som person är du positiv, utåtriktad och har en stark drivkraft. Du kommunicerar framgångsrikt, är kvalitetsmedveten och trivs i ett relationsbyggande arbete. Din organisationsförmåga är god, du har ett helhetsperspektiv och kan handskas med många varierande arbetsuppgifter samtidigt. Du har förmåga att arbeta resultatinriktat och systematiskt följa upp samt att bedriva förbättringsarbeten i verksamheten. Du som söker är en erfaren, trygg och beslutsmässig ledare med förmåga att få dina medarbetare att växa och ta ansvar. Med ett genuint intresse för människor skapar du i ditt ledarskap förutsättningar för organisationen att nå målen och du är en självklar förebild och u delar vår värdegrund och vision (www.roomsorg.se).
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som självständig, lösningsorienterad, flexibel, ambitiös och drivande. Det är viktigt att du är drivande och bidrar till ett gott arbetsklimat för medarbetare, boende, närstående och kollegor. Du ska kunna svenska språket samt uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har god datavana. Körkort är ett krav.


RO Omsorg Äldreomsorg AB satsar på att expandera och därför är det meriterande om du har erfarenhet av att har deltagit i utveckling och expansion av verksamheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Buhre
08-540 230 91
Enhetschef Monica Buhre
08-54023091
Ingrid Lund
08-54023099
enhetschef Zübeyde Aygün
08-54062633 076213
Gustaf Olsson
08-54023099
Samordnare Anna Bloch
0854023091
Planerare Anna Bloch
0854023091

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RO OMSORG AB ÅKERSBERGA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2020
  • Ansök senast: 18 maj 2020

Besöksadress

SÅGVÄGEN 12
ÅKERSBERGA

Postadress

SÅGVÄGEN 12
ÅKERSBERGA, 18440

Liknande jobb


Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

3 april 2024