Verksamhetschef/COO

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Verksamhetschef/COO

En fantastisk möjlighet för rätt chef

Om rollen

Med anledning av en växande organisation behöver Corporate Apartments en verksamhetschef till vårt huvudkontor i Arninge i Täby. Det är en ny tjänst som inrättas på grund av att bolagets VD har flyttat till annan ort och framöver kommer att ägna mer tid åt expansion och utvecklingsfrågor i den övriga koncernen. Bolaget därför behöver någon som kan leda arbetet och stötta personalen i att driva den dagliga verksamheten.

Vi söker dig som är en ansvarstagande och god ledare, med stort försäljningsfokus och mycket arbetsglädje. Du gillar att utveckla och förbättra arbetssätt och rutiner vid behov, både dina egna och verksamhetens. Du måste ha tidigare erfarenhet av chefsposition, gärna på liknande nivå. I rollen ingår resultat- och personalansvar. Ditt arbete och verksamheten kommer löpande att följas upp med hjälp av ett antal målsättningar och mätpunkter.

En arbetsdags karaktär kan skifta snabbt och du kommer ställas inför många skilda frågeställningar, vilket skapar variation och möjligheter till utveckling. Det är därför en förutsättning att du känner dig trygg i att prioritera ditt arbete och att fatta beslut.

Ditt jobb kommer gå ut mycket på att stötta och coacha medarbetarna i deras arbete och utveckling. Några av dem befinner sig i andra delar av landet, vilket kräver visst ledarskap på distans. Du behöver förstå och uppskatta konceptet med frihet under ansvar, då varje medarbetare är van vid att ta eget ansvar för sina arbetsuppgifter och sitt arbetsresultat samtidigt som de vid behov alltid kan bolla tankar och utmaningar med kollegor och chefer.

Din närmaste chef blir bolagets VD och du kommer ingå i ledningsgruppen.

Om profilen

Corporate Apartments lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker en person som kan leda och utveckla vårt konstruktiva och positiva team. Vi tror att rätt person har följande profil, nedan uppdelat på formella krav och karaktärsdrag.

Kvalifikationer:

Du har högskoleutbildning, gärna inom relevant områdeDu har tidigare chefserfarenhet med både resultat- och personalansvarDu har grundläggande företagsekonomisk förståelse (kunna tolka resultat- och balansräkningar, kostnadsanalyser, nyckeltal m.m.)Du får gärna ha ett företagarperspektiv, eller åtminstone jobbat på mindre/mellanstort företag tidigare. Det är meriterande med erfarenhet av tillväxtresorDå den här rollen kommer att vara med och utveckla företagets försäljningsinriktning, ser vi gärna att du har erfarenhet av och/eller intresse för försäljnings- och lönsamhetsstrategierDu behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, både tal och skriftDu får gärna ha jobbat mot byggsektorn eller med boendeuthyrning tidigare, det är meriterande men inget krav

Karaktärsdrag:

Du är ansvarstagande, med en varm pondus och ledarauraDu har stor genomförandekraftDu är lyhörd, kommunikativ och tydligDu har god förmåga att fokusera, prioritera och beslutaDu är en driven och ansvarstagande person med ett gott affärssinne och kundförståelseDu är utåtriktad och duktig på att skapa kontakt med olika typer av människor för att därefter omvandla dem till långsiktiga relationer

Om erbjudandet:

Lön och villkor enligt överenskommelseHeltidstjänst med tillträde i september, oktober eller november enligt överenskommelseCA-paketet: Friskvård 5 KSEK/år, tjänstepension, privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring

Varför bli en del av Corporate Apartments?

Det är spännande att arbeta i en händelserik bransch med stor framtidspotential! Det finns en stark efterfrågan på bolagets tjänsterDet är kul att vara en del av ett seriöst och växande bolag med goda utvecklingsmöjligheter och stor påverkansgrad! Företaget ser positivt på förändring och förbättring, så nya idéer och tankar är alltid välkomnaDet är härligt att gå till en bra och trevlig arbetsplats med goda villkor, härliga kollegor och positiv stämning! Ledningen är mån om sin personal och erbjuder en mindre arbetsplats med högt i tak och stark teamkänsla

Du söker via länken nedan med CV och personligt brev där du kort beskriver varför du passar för tjänsten

Corporate Apartments har ett samarbete med Kraftsam R&B AB så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på johan@kraftsam.se

För denna tjänst kommer intervjuer ske löpande med start i augusti.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget

Corporate Apartments hyr ut möblerade lägenheter och villor till företag på många orter i Sverige. Målgruppen är företag inom bygg- och entreprenadbranschen, med arbetslag som behöver någonstans att bo under arbetsprojekten. Bolaget har i dag drygt 200 boenden som hyrs ut under varierande hyresperioder, oftast ett par månader, s.k. longstay. Corporate Apartments har för närvarande 15 anställda och har kontor i Täby, Norsborg, Göteborg och Staffanstorp. Företaget har varit på en tillväxtresa de senaste åren och vill fortsätta utvecklas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024

Sales Manager - Volvo Cars

18 april 2024