OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vill du vara delaktig i att skapa framtidens HVB-enhet? Då kan detta uppdrag vara något för dig!
Då vi kommer att starta om en behandlingsenhet söker vi nu en verksamhetschef (föreståndare) som vill sätta händerna i ett uppstartsarbete samt därefter fortsätta utveckla enheten på bästa sätt. Vi söker efter en engagerad chef som gillar att arbeta med utveckling och spännande utmaningar. Tjänsten är tillsvidare på heltid. Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla HVB-enheten. Vi kommer att ta emot unga vuxna med missbruksproblematik, det kan också förekomma andra typer av riskbeteenden. Vår ambition är att bidra till människors trygghet och utveckling, och för att efter behandlingsperioden kunna ta nästa steg vidare i livet!
HVB- enheten tillhör affärsområdet Individ- och familj och du rapporterar till regionchef.
En stor del av ditt arbete kommer att vara personalansvar för en arbetsgrupp om ca 8-10 medarbetare och du kommer framförallt att arbeta med att skapa delaktighet och engagemang samt finnas där som stöd för din personal.
I rollen som verksamhetschef (föreståndare) kommer du huvudsakligen att arbeta med:
Ansvara för att starta upp verksamheten
Ansvara för att bygga ditt personalteam
Ansvara för att tillsammans med din personal fortsätta utveckla verksamheten
Ansvara för den dagliga driften
Ansvar för personal och arbetsmiljö
Ekonomi och resultatuppföljning samt delaktighet i att lägga budget och att enhetens ekonomiska mål uppfylls
Ansvar för vård och behandling av de inskrivna
Ansvar för att samarbete med externa kontakter håller en hög kvalité och är målinriktat
Driva utvecklingsarbetet kopplat till verksamheten
Verka för att driva det teamorienterade arbetssättet i vardagen och för att en helhetssyn på enhetens arbete ska prägla vardagsarbetet i stort som i smått.
Coacha och stötta medarbetarna till goda insatser i behandlingsarbetet i sin helhet och styra verksamhetens insatser så väl i behandlingsmål som i övriga verksamhetsmål
I tjänsten ingår också beredskap inom regionen
Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer. Du ska vara handlingskraftig, resultatorienterad och ha god självkännedom. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du skall ha lätt för att leda och utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för Humanas värdegrund gällande Ansvar, engagemang och glädje. Du har lätt för att samarbeta med andra, viljan att utveckla ditt arbetssätt, samt har erfarenhet och god kompetens inom behandlingsverksamhet med barn och ungdomar. Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Du har även goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av och kompetens inom budgetarbete. Då verksamheten är avskilt beläget i en lantlig miljö är det en fördel om du tycker om trädgårds/markarbete då planering av fastighetsskötsel kommer att ske i samråd med vår fastihetsavdelning. Om du erbjuder oss din kunskap och ditt engagemang kommer vi att erbjuda en stimulerande, trivsam och positiv arbetsplats. Dina möjligheter att utvecklas hos oss är stora och du har goda chanser att växa utifrån egna intressen och kompetensområden.
För denna tjänst krävs det att du har:
Erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter
Relevant högskole- eller universitetsutbildning socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning
God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
God samarbetsförmåga och har lätt för att nätverka
Är beredd att arbeta i verksamheten måndag-fredag dagtid
Har erfarenhet av behandlingarbete (gärna missbruksbehandling) och evidensbaserade metoder
Innehar B körkort
Det är även meriterande om du har:
Erfarenhet av att ha drivit ett förändringsarbete
Erfarenhet av ledning av HVB-verksamheter
Du kommer att behöva lämna ett utdrag ur belastingsregistret innan ev. anställning
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Du är välkommen att maila Regionchef, Johanna Liljander via johanna.liljander@humana.seom du har några frågor!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult