Verksamhetscontroller till statlig myndighet i Borlänge!

Arbetsbeskrivning

Beskrivning:

Verksamhetscontroller till en statlig myndighet i Borlänge. Uppdraget är på heltid, förväntas starta 2017-05-02 och pågå till och med 2017-12-30 med möjlighet till 1 års förlängning.

Dina arbetsuppgifter som verksamhetscontroller kommer vara att analyserar och utveckla verksamheten och utföra åtgärder för ett effektivt resursutnyttjande/ tjänsteutbud för att verksamheten ska uppnå sina mål. Du kommer genomföra verksamhetsplanering och uppföljning samt säkerställa hanteringen av avvikelser.

I ansvaret ingår även att initiera, utveckla och hantera kontakter med parter och förstå deras verksamhet för hantering av frågor av gemensamt intresse. 

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:


• Indikera och följa upp avvikelser i aktuellt ekonomisystem.
• Kvalitetssäkra verksamhetens ekonomiska rapportering till överliggande nivå.
• Planera och följa upp verksamheten, ansvara för det praktiska arbetet kring månads- och tertialrapportering för den egna verksamheten.
• Delta i verksamhetsplaneringen.
• Utveckla ekonomistyrningen inom den egna verksamheten med hänsyn taget till direktiv från övergripande nivåer.
• Vara ett stöd till chefer/ uppdragsledare/ projektledare i uppföljningsarbetet.

Kvalifikationer:

Du som söker tjänsten ska ha:


• Högskoleutbildning i företagsekonomi alt eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt.
• Minst 3 års erfarenhet av controllerarbete/ kundansvarig i en större organisation.
• Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet
• Erfarenhet av att jobba med affärssystem och då gärna med Agresso.

Som person har du en analytisk förmåga och kan arbeta strukturerat. Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga som är bra på att skapa goda relationer. Du har förmåga att självständigt planera och prioritera ditt arbete och du är stresstålig och noggrann.

Anställningsform:
Visstid

Sysselsättningsgrad:
Heltid

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

Övrig information:
urval sker löpande så välkommen med din ansök redan idag.



I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 april 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


16 februari 2024

16 februari 2024

Förvaltningscontroller

Förvaltningscontroller

9 februari 2024