Verksamhetsutvecklare e-handel 2

Verksamhetsutvecklare e-handel 2

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

ARBETSUPPGIFTER
Upphandlingsenheten vid Kommunledningsförvaltningen ansvarar för att genomföra samtliga upphandlingar åt kommunens förvaltningar. Vår verksamhet bedrivs med tydligt kundfokus. Vi har under 2020 infört elektronisk handel i hela kommunen då vi använder Proceedo för beställningar, leveranser och i fakturahantering.

Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,3 miljarder. Upphandlingsenheten har idag cirka tjugo medarbetare, som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att göra goda affärer med medborgaren i fokus. Vi ansvarar för hela inköpsprocessen från behov till betalning.

Botkyrka kommun har infört e-handel som ett led att effektivisera inköp i kommunen. För att göra detta möjligt har en samlad grupp bildats som en del av Upphandlingsenheten som inkluderar både resurser som hanterar leverantörsreskontra samt ytterligare tre befattningar rörande verksamhetsutveckling och systemförvaltning. Sammanlagt består gruppen av sex tjänster.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med vidareutveckling av e-handel i kommunen i denna grupp. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för leverantörsanslutning och samordnad varudistribution och kommer då att arbeta nära upphandlare inom olika kategorier. Arbetet innebär också att agera stödjande för verksamhetens beställare, ge användarstöd och utbildning tillsammans med övriga i gruppen.

Projektarbetet är nu i slutfasen och det kommande året kommer att domineras av att vidareutveckla e-handelsarbetet och du kommer att ha en nyckelroll i detta arbete. Därefter får arbetet mer karaktär av löpande arbete kombinerat med fortlöpande förbättringar. Du kommer i denna roll att ha goda möjligheter att vara med och forma kommande arbete kring e-handel i kommunen.


KVALIFIKATIONER
• Du har högskoleutbildning inom ekonomi, it eller motsvarande relevant utbildning på eftergymnasial nivå.
• Du har erfarenhet av arbete med elektroniska beställningsprocesser eller logistikflöden.
• Du har kunskap om metoder och arbetssätt för verksamhetsutveckling, it-systeminförande och genomförande av förändringar (t.ex. processutveckling, nyttorealisering, eller förändringsledning).
• Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift i det svenska språket.
• Det är meriterande om du har kunskap om e-handel i offentlig sektor och rekommendationer från Single Face To Industry (SFTI).
• Det är meriterande om du har kunskap om offentlig upphandling enligt LOU.

Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du trivs med att samarbeta med andra och har förmågan att ta initiativ samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

De personliga egenskaperna är av stor betydelse för denna befattning.



ÖVRIGT
Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska.
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat.


Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Upphandlingschef Peter Norén

HR-specialist Annika Wärnsäter
070-188 69 46

Sammanfattning

Besöksadress

Munkhättevägen 45 TUMBA
None

Postadress

Munkhättevägen 45
TUMBA, 14785

Liknande jobb